וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ברננקי יעיד בפני הקונגרס על המצב הכלכלה האמריקאית; צפוי להצביע על שיפור מסויים

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 9:22

על אף נקודות האור, צפוי ברננקי להזהיר כי התאוששות מלאה עלולה להימשך שנים



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, יספק לקונגרס האמריקאי הערכה מחודשת בנוגע לבריאות הכלכלית הרגישה של ארה"ב. בעדותו מאוחר יותר היום, צפוי ברננקי לציין מספר נקודות שיפור, אך עדיין עלול להזהיר כי התאוששות תיקח זמן - ייתכן אפילו שנים.



ברננקי אמור לעמוד בפני שאלות מכריעות מטעם מקבלי ההחלטות בארה"ב בשימוע שיתקיים היום בפני הוועדה הכלכלית המאוחדת של הקונגרס האמריקאי, בנוגע למאמצי הפד שעלותם טריליוני דולרים, ותרומתם להשבת האשראי לבנקים, ובכך גם לחברות ולאנשים.



מקבלי ההחלטות בארה"ב חוששים שתוכניות ההלוואות של הבנק המרכזי, כמו גם תוכניות החילוץ לענקיות הפיננסים, יעודדו חברות לקחת סיכונים מכיוון ש"הדוד סאם" יהיה שם תמיד כדי לנקות אחריהם.



הפאנל דחק בפדרל ריזרב להיות פחות סודי בכל הנוגע לטיפול במשבר. נציגיו קראו לבנק המרכזי לפרסם את זהותם של בנקים וחברות הלוואה שלקחו כספים מתוכניות החירום, ולפרסם איזה עירבון העניקו אותם מלווים.



הפאנל צפוי לדחוק בברננקי להעניק פרטים בנוגע ל-19 הבנקים אותם העביר ממשל ארה"ב את מבחני העמידות. הבנק הפדרלי יורה היום ל-10 מהבנקים הגדולים בארה"ב לחזק את מאזניהם באמצעות גיוס הון ממשקיעים פרטיים. זאת לאחר שמבחני העמידות שלהם העלו כי הם יזדקקו לכספים נוספים כדי לשרוד במקרה של החרפת המיתון - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג, יומיים לפני פרסום ממצאיהם של מבחני העמידות שערך הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully