וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן נדל"ן תבנה 365 דירות בבאר יעקב; דירת 4 חדרים תימכר במיליון שקל

גיא ליברמן

5.5.2009 / 12:41

עסקת קומבינציה עם בעלי הקרקע: התמורה ממכירת 70 דירות תעבור לכיסם



חברת קרדן נדל"ן שבניהולו של היו"ר איתן סורוקה והמנכ"ל יורם קרן, מצטרפת לשורה ארוכה של חברות בנייה שבונות כיום פרויקטים למגורים בישוב באר יעקב. החברה דיווחה היום (שלישי) כי חתמה על הסכם לרכישת קרקע מגורמים פרטיים המיועדת לבניית 365 דירות במרכז הישוב. הסכם הרכישה, נעשה בדרך של עסקת קומבינציה, לפיה החברה תישא בכל עלויות הבנייה, לרבות תשלום היטל ההשבחה והיטלי הפיתוח בגין הקרקע ובתמורה תעביר לבעל הקרקע כ-19% מתוך סך כל יחידות הדיור שיוקמו, כך שברשותה של החברה יישארו כ-81% מסך כל הדירות (כ 295 דירות).



לדברי החברה, דירות 4 חדרים יימכרו בכמיליון שקל ודירות 5 חדרים בכ-1.2 מיליון שקל, מחירים הנחשבים לממוצעים בישוב. הקרקע עליה צפוי לקום הפרויקט נחשבת לאיכותית בשל צפיפות נמוכה ביחס לפרויקטים המוקמים כיום. על פי הערכות של גורמי נדל"ן, העסקה מגלמת שווי קרקע לדירה של 240-250 אלף שקל לקרקע (כולל הוצאות פיתוח. ג"ל), אם כי בקרדן סירבו לפרט את תחשיב עלות הקרקע לדירה, שבידיהם.



בשנתיים האחרונות הפכה באר יעקב ליעד נדל"ני. על הקרקע עליה תקים קרדן את בנייני המגורים, היתה אמורה בעבר חברת רסידו שבשליטת איש העסקים פרדי רובינסון להקים פרויקט מגורים משלה, אלא שזו נקלעה לקשיים ולכן תוכניותיה סוכלו. למעשה היתה זו רסידו שקידמה בעבר את תכנון הקרקע, כך שעיסקה שנחתמה כעת הותנתה בביטול העיסקה הקודמת שנחתמה בין בעלי הקרקע וחברת רסידו. בגין עלויות שהיו לה בעבר, תקבל רסידו מחברת קרדן 50% מתקבולי המכירות מעל מחיר בסיס שנקבע במידה שמחיר הבסיס יעלה עד 10% ו-55% מתקבולי המכירות במידה שמחיר הבסיס יעלה מעבר ל-10%. עוד התחייבה רסידו להחזיר הלוואה שחב בעל הקרקע לבנק בהיקף של 1.7 מיליון שקל.



בנוסף, חתמה קרדן על הסכם פיתוח עם המועצה המקומית באר יעקב לקידום התב"ע המפורטת, עבודות הפיתוח ותשלום היטלי הפיתוח. במסגרת ההסכם עם המועצה, תקזז קרדן סכום של 12.3 מליון שקל מתוך תשלומי היטלי הפיתוח אותם תחוב בעתיד קרדן נדל"ן למועצה. הסכום המקוזז הינו חוב של רסידו לקרדן, ויקוזז על ידי המועצה מכספים שהמועצה חייבת לרסידו. באופן זה, יפרע למעשה חובה של רסידו לקרדן.



השלמת העסקה מותנית באישור בית המשפט לביטול ההסכם הקודם בין בעל הקרקע ורסידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully