וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של אירופה צפוי להוריד את הריבית לגוש היורו ביום חמישי ל-1%

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 13:45

הבנק שוקל צעדים נוספים להחזרת האשראי והצמיחה, בין היתר הדפסת כסף לרכישת נכסים כמו אג"ח



אנליסטים באירופה מעריכים כי הבנק המרכזי של אירופה יוריד את הריבית לגוש היורו השבוע, במסגרת מאמציו לעודד את כלכלת 6 המדינות החולקות את המטבע האירופי. כך דיווח העיתון "טיימס" הלונדוני.



לפי העיתון, הבנק המרכזי יוריד את הריבית לרמת שפל של 1% ויכריז על אמצעים נוספים להשבת האשראי לשוק והצמיחה הכלכלית. כיום עומדת הריבית בגוש היורו על 1.25%.



הבנק המרכזי של אירופה נמצא תחת לחץ לעשות יותר כדי לעודד את האשראי והצמיחה הכלכלית בגוש היורו. לפי ההערכות ברבעון הראשון רשם התמ"ג של גוש היורו נסיגה של 2.5%. הנציבות האירופית העריכה כי הכלכלה האירופית נמצאת בעיצומו של המיתון העמוק ביותר מאז ימי מלחמת העולם השנייה, והתאוששות כלכלית לא תחל לפחות עד לשנה הבאה.



הנציבות האירופית הודיעה אתמול כי היא צופה שהמיתון ברחבי אירופה יהיה חמור כפליים מהתחזיות הקודמות, וכי למעלה מ-11% מהמועסקים במדינות גוש היורו יצטרפו למעגל האבטלה.



בנציבות הודו כי ישנם מספר סימנים מעודדים במהלך השבועות האחרונים, אך צפו כי כלכלת 16 המדינות החולקות את מטבע היורו תרשום נסיגה של 4% השנה ועוד 0.1% ב-2010. לפני שלושה חודשים בלבד חזתה הנציבות האירופית כי כלכלת גוש היורו תרשום נסיגה של 1.9% השנה ו-0.4% ב-2010.



נשיא הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, הבהיר בעבר כי בנוסף להורדות ריבית הבנק המרכזי שוקל הזרמת סכומי כסף נוספים אל תוך הכלכלה האירופית על ידי הדפסת כסף ורכישת נכסים כמו אג"ח ממשלתיות או קונצרניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully