וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הברוקראז' הגדולה בסין: שוק המניות הסיני - בעל סממנים של בועה

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 14:24

בורסת שנחאי זינקה ב-50% מאז ה-4 בנובמבר, למרות נפילה של 26% ברווחי החברות



שוק המניות הסיני הולך ומתפתח לבועה שעשויה לפקוע בעתיד הקרוב, במידה שההתאוששות הכלכלית במדינה תאט או שבטחון המשקיעים יירד שוב, כך הזהירה היום צ'יינה גלקסי סקיוריטיז, חברת הברוקראז' הגדולה בסין.



בורסת שנחאי זינקה ב-50% מאז שצנחה ב-4 בנובמבר לשפל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי, לאחר שממשלת סין יזמה חבילת תמריצים בסך 586 מיליארד דולר (4 טריליון יואן) כדי לעודד את הצמיחה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם ועל רקע סימנים ראשונים לבלימת ההאטה במדינה. מכפיל הרווח של בורסת שנחאי זינק מאז נובמבר לרמה של 27.2, השלישי בגודלו באסיה. רמה זאת, אמר אנליסט גלקסי סקיוריטיז טנג טאי, "הם מהסימנים של בועה".



"כלכלת סין אמנם כבר הגיעה לתחתית, אך ייתכן כי ההתאוששות הכלכלית תהיה איטית מהמצופה. קצב ההלוואות של הבנקים יואט, והדבר יגביל את היצע הכסף וישפיע לכן גם על זרימת ההון לשוק המניות", אמר טנג.



רווחיהן של 1,624 החברות הנסחרות בבורסות שנחאי ושנזן נפלו ב-26% ברבעון הראשון, לעומת הרבעון המקביל שנה קודם לכן. למרות הירידה ברווחי החברות ברבעון הראשון של 2009, ממשיכים המשקיעים הסינים לנהור לשוק המניות. יותר מ-480 אלף חשבונות מסחר חדשים נפתחו במדינה בתחילת חודש פברואר – העלייה החדה מזה 13 שנים. בשבוע שהסתיים ב-24 באפריל נפתחו 338,719 חשבונות סחר חדשים.



ממשלת סין דיווחה השבוע כי קצב הייצור במדינה עלה באפריל זה החודש השני ברציפות. עם זאת, הבנקים במדינה העניקו הלוואות בסך 400 מיליארד יואן (58.6 מיליארד דולר) בחודש אפריל – פחות מרבע מהלוואות בסך 1.89 טריליון יואן שהעניקו בחודש מארס.



"על המשקיעים בסין להגן על עצמם מהפסדים ולהפחית את חשיפתם למניות", המליצו כלכלני גלקסי סקיוריטיז. צ'יינה אסט מנג'מנט, חברת ניהול הקרנות הגדולה במדינה, הזהירה גם היא בשבוע שעבר כי שוקי המניות בסין מוערך ביתר ועשוי לעמוד בפני תיקון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully