וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.בי.אי מורידים את ההמלצה למניית וריפון מ"קנייה" ל"ניטרלי"; "החברה ממשיכה להרגיש את הסביבה הכלכלית הלוחצת"

נועה פרייס

5.5.2009 / 15:56

מחיר היעד למניה נשאר על 7 דולר; לפי האנליטסים, וריפון צפויה לעמוד בפני מספר רבעונים קשים



וריפון  צפויה לפרסם מחר, לאחר סגירת המסחר בניו יורק, את דוח"ותיה הכספיים לרבעון השני הפיסקלי. באי.בי.אי מעריכים כי החברה תעמוד ברף התחתון של התחזיות אותם פרסמה בדו"חות הרבעון הראשון, עם הכנסות של 206 מיליון דולר ורווח למניה של 0.16 דולר. למרות זאת, בבית ההשקעות מורידים את ההמלצה מ"קנייה" ל"ניטרלי", ומשאירים את מחיר היעד על 7 דולר למניה.



"וריפון ממשיכה להרגיש את הסביבה הכלכלית הלוחצת, ותציג ירידה של יותר מ-11% במכירות, אך נופתע אם החברה תעדכן למטה פעם נוספת את תחזיותיה לשנת 2009 כולה. כמו כן, אנו מעריכים כי וריפון תמסור לראשונה את תחזיותיה לרבעון השלישי. תחזית מכירות הנמוכה מ-209 מיליון דולר, ורווח למניה הנמוך מ-0.16 דולר, עלולים להתקבל באכזבה" טוען האנליסט אורי ליכט, מאי.בי.אי.



האנליטסים אומרים כי וריפון צפויה לעמוד בפני מספר רבעונים קשים, במיוחד כשהיא מושפעת מסגירת עסקים ומירידה משמעותית בקצב פתיחת עסקים חדשים. "הצמיחה שאפיינה את הרבעונים האחרונים באזור אסיה צפויה לרדת הרבעון, כשעוד ועוד מדיניות מציגות האטה בפעילותן העסקית", אומר ליכט.



וריפון מרגישה ירידה גם בהיקפי פעילותה בתחום הדלקים, תחום שהיה אמור להיות מנוע הצמיחה של החברה בשל תקנות רגולאטוריות. כמו כן, החברה הדגישה כי למרות רבעון ראשון סביר בסין, היא מצפה לירידה בהיקפי הפעילות שם כבר ברבעון השני. "יש לזכור כי לוריפון חשיפת מטבע והתחזקות הדולר אינה טובה לשורת המכירות של החברה אשר מוצריה במרבית המדינות בהם היא פעילה מתומחר במטבע מקומי", טוען ליכט.



המניה עשתה ראלי של יותר מ-70% מתחילת השנה, והשלימה מהלך של כ-150% מנקודת השפל. "וריפון נסחרת כעת במכפיל 11 על הערכתנו לרווח למניה של 0.69 דולר לשנת 2009. מכפיל שאולי עדיין נמוך יחסית לרמות בהם החברה נסחרה בעבר, אך לאור החוב הגדול והגירעון בהון העצמי אנו בהחלט מעריכים כי מדובר במכפיל סביר", טוען ליכט.

לאחר מספר רבעונים רצופים של הורדת תחזיות, באי.בי.אי מעריכים שלא נראה עדכון נוסף. בדו"חות מארס האחרון הורידה וריפון בחדות את תחזיותיה לשנת 2009, והיא צופה כעת מכירות בטווח של 880-830 מיליון דולר. נמוך משמעותית מהתחזית הקודמת אותה נתנה בדצמבר, למכירות בטווח 1000-920 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully