וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: נתעכב בפרסום נתחי השוק של בזק; המשרד לא מסר נתחי שוק של החברה מאז נובמבר

אמיתי זיו

5.5.2009 / 16:31

בזק זכאית לתת הנחות ללקוחותיה העסקיים וסלי תמחור יותר אטרקטיביים רק בהתאם לירידת נתחי השוק שלה



משרד התקשורת הודיע היום לחברות התקשורת בשוק כי יתעכב עוד מספר ימים במסירת נתחי השוק של בזק בשוק הטלפוניה. המשרד אמור לפרסם כל חודשיים את נתחי השוק של בזק הן בשוק העסקי והן בשוק הפרטי אך למעשה מאז נובמבר 2008 לא פירסם המשרד את נתחי השוק של החברה.



נתוני נתחי השוק של בזק חשובים כי החברה זכאית לתת הנחות ללקוחותיה העסקיים וסלי תמחור יותר אטרקטיביים להם רק בהתאם לירידת נתחי השוק שלה. המספר הקובע הוא 85%, כאשר במגזר הפרטי, נכון לחודש נובמבר, בזק כבר ירדה מתחת לנתח השוק הזה ובהתאם אכן אושרו לה סלי תמחור יותר תחרותיים. מנגד במגזר העסקי בזק טרם ירדה מתחת לנתון 85% מהשוק ולכן גמישות התעריפים שלה שם מוגבלת.



נתון נתח השוק חשוב גם לבזק בינלאומי. בשבועות הקרובים החברה תתחיל לספק שירות טלפוניה בטכנולוגיית VOB ונקבע כי היא תוכל לשווק את השירות החדש רק ללקוחות פרטיים כל עוד החברה האם בזק לא ירדה מנתח שוק של 85% במגזר העסקי.



הסיבה להתעכבות משרד התקשורת היא שבחודשים האחרונים נעשה שינוי בשיטת החישוב שמפעיל המשרד למציאת נתון נתח השוק. כתוצאה מהשינוי חברות התקשורת שמדווחות למשרד מסרו כפי הנראה נתונים לא מדויקים על היקפי הפעילות שלהן. המשרד הבחין בטעויות ודרש מהחברות תיקונים ובגלל הליך ההתכתבות הזה נוצר עיכוב במסירת נתחי השוק של המשרד לחברות ולציבור.



כעת נראה כי המשרד התגבר על הבעיה ובימים הקרובים יתפרסמו נתחי השוק העדכניים. המשרד יפרסם נתונים שנוגעים לחודשים דצמבר, ינואר וכנראה גם פברואר. על פי המידע שהגיע לידנו גם בנתונים העדכניים שיפורסמו בזק טרם ירדה מתחת נתח השוק של 85% במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully