וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה בשוקי האשראי: ריבית הליבור ירדה מתחת ל-1% לראשונה אי פעם

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 16:41

ריבית הליבור ירדה ב-0.02% ל-0.99%; מרווח הליבור-OIS ירד ל-0.78% - הרמה הנמוכה מאז 1 בספטמבר



ריבית הליבור, הריבית הבין בנקאית על הדולר ל-3 חודשים בלונדון, ירדה לרמתה הנמוכה אי פעם, ולראשונה עומדת על שיעור הנמוך מ-1%. הירידה בריבית הליבור נובעת מסימנים להקלה בשוק האשראי.



ריבית הליבור ירדה ב-0.02% ל-0.99%, לפי איגוד הבנקים הבריטי (BBA). מרווח הליבור-OIS, המשקף את נכונות הבנקים להעמיד הלוואות זה לזה, ירד ל-0.78% - הרמה הנמוכה מאז 1 בספטמבר 2008.



ריבית הליבור לשלושה חודשים, אשר הגיעה לרמה של 4.82% בעקבות התמוטטות בנק בר סטרנס בחודש ספטמבר, צנחה לאחר שהפדרל ריזרב והממשל האמריקאי הזרימו 12.8 טריליון דולר לחילוץ המגזר הבנקאי ולחידוש האשראי.



"הביטחון שב לשווקים, אז הייתי אומר שבינתיים הכל בסדר", אמר בריאן דלייני, סוחר מטעם בנק אוף איירלנד לבלומברג והוסיף: "אבל הכל מסתמך על עקביות".



הליבור, הנקבעת על ידי ה-BBA בלונדון, קובעת את עלויות ההלוואות במכשירים פיננסים בשווי כולל של 360 טריליון דולר ברחבי העולם, החל מהלוואות על בתים ועד לאג"ח קונצרניות. ה-BBA שואלת את החברים בה מידי יום מה עלות ההלוואה אחד מהשני ל-15 אורכי זמן, מריבית יומית לריבית לשנה, במטבעות החל מהדולר והיורו ועד לין היפאני.



הריבית הבין בנקאית על היורו, או יוריבור, לשלושה חודשים ירדה ב-0.01% ל-1.34% היום, כך דיווחה פדרציית הבנקאות האירופית. פדרציית הבנקאות האירופית מבצעת סקר דומה לסקר של ה-BBA בקביעת שיעור היוריבור.



מוסדות פיננסים ברחבי העולם רשמו הפסדים וביצעו מחיקות בשווי כולל של 1.4 טריליון דולר מאז אוגוסט 2007, לפי בלומברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully