וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: "הידרדרות נוספת של הבנקים עלולה להכביד על הכלכלה ולעכב את התאוששותה"

סוכנויות הידיעות

5.5.2009 / 18:28

עם זאת, אמר יו"ר הבנק הפדרלי, כל הסימנים מראים שהכלכלה מתחילה להשתקם



"הידרדרות נוספת של המערכת הבנקאית עלולה להכביד על הכלכלה ולעכב את התאוששותה", כך אמר היום יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, בשימוע שהתקיים היום בפני הוועדה הכלכלית המאוחדת של הקונגרס.



"עם זאת, הנתונים האחרונים, ובמיוחד הסימנים להתייצבות הביקוש בשוק הדיור, הראו שקצב היחלשות הכלכלה מאט", אמר ברננקי בעדותו. גם בנוגע לשווקים ברחבי העולם הביע יו"ר הפד אופטימיות, באמרו כי המשבר בהם מתקרב לסיומו.



דבריו של ברננקי מוסיפים לתחושה, שבכירי האוצר בארה"ב מאמינים שתוכניותיהם להבראת הכלכלה, בעלות של טריליוני דולרים, אכן מועילות להתאוששותה. עם זאת, שוק העבודה ימשיך להיות חלש בחודשים הקרובים, לדברי ברננקי.

בנוגע להערכות כי פעילות הבנק הפדרלי תביא לאינפלציה, אמר ברננקי, כי "בנסיבות הנוכחיות, ניתן לצפות שהאינפלציה תישאר נמוכה". סיבה אחת לכך שהמחירים לא מזנקים היא שההתאוששות ככל הנראה תהיה מתחת לממוצע ורק בהדרגה תצבור תאוצה, אמר. סיבה נוספת, לדבריו, היא שציפיות הצרכנים לגבי המחירים נשארו נמוכות.



כלכלנים העריכו כי הממשל יתחיל להאט את סיועו למערכת הפיננסית, אך לטענת ברננקי, כל עוד המצב בשווקים משתפר, ותהליך שיקומה של המערכת הבנקאית בעיצומו, כל נסיגה בשתי החזיתות הללו תעיב על התחזית הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully