וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי משתלם ללמוד מדעי המחשב בבינתחומי

עידו סולומון

5.5.2009 / 19:36

סקר הלמ"ס: שכר הבוגרים גבוה ב-27% מהממוצע של עמיתיהם במוסדות אחרים. המקצועות המשתלמים: מדעי המחשב, מתמטיקה וסטטיסטיקה

המקום המשתלם ביותר ללמוד בו בישראל הוא בית הספר על שם אפי ארזי למדעי המחשב במרכז הבינתחומי בהרצליה, שבוגריו משתכרים בממוצע כ-183 אלף שקל בשנה, 27% יותר מהשכר הממוצע של עמיתיהם ממסודות אחרים להשכלה גבוהה בארץ, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מסקר שהוזמן על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

עוד עולה, כי התחומים בהן שולם השכר הגבוה ביותר הלימודי מתמטיקה, סטטיסטיקה ומדעי המחשב עם שכר ממוצע של כ-143.5 אלף שקל בשנה, אחריהם מקצועות ההנדסה והאדריכלות. ובמקום השלישי בוגרי לימודי תואר ראשון במינהל עסקים עם שכר שנתי ממוצע של כ-132 אלף שקל בשנה. בתחתית הטבלה, בוגרי מדעי הטבע עם כ-65.5 אלף שקל בממוצע לשנה.

יותר בוגרי מכללות מצאו עבודה

רמת ההשתכרות העתידית יכולה להוות גורם מכריע בבחירת מוסד הלימוד להשכלה גבוהה וברחבי העולם מתפרסמות כבר שנים טבלאות של שכר בוגרי האוניברסיטאות בתחומים השונים. אלא שעד היום לא נערך בארץ סקר מקיף בנושא ולא פורסמו נתונים רשמיים.

לראשונה בתולדות ההשכלה הגבוהה במדינת ישראל, עיבד הלמ"ס את נתוני השכר והתעסוקה של בוגרי תואר ראשון במוסדות להשכלה גבוהה, אוניברסיטאות ומכללות כאחד. בשלב זה, ניתן לפרסם רק חלקים נבחרים מהסקר הנרחב אך גם מהם עולים מספר ממצאים מעניינים וממצטיירות מגמות מפתיעות.

כך למשל, כ-80% מבוגרי האוניברסיטאות ב-2006 מצאו עבודה. בקרב בוגרי המכללות האקדמיות, אחוז העובדים גבוה יותר ועומד על כ-88%. לעומת זאת, כ-40% מכלל הבוגרים המועסקים טענו כי עבודתם אינה קשור ה לתחום לימודיהם.

השכר ההממוצע של בוגרי תואר ראשון, שנתיים לאחר סיום התואר עומד על כ-8,800 שקל לחודש - קצת למעלה מהשכר הממוצע במשק. שכרם של בוגרי מדעי המחשב גדול בכ-28% משכרם של בוגרי מדעי הטבע. עם זאת, צריך לסייג: על מנת לפשט את הצגת הנתונים, אוחדו מספר תחומים (כמו הנדסה ואדריכלות או מתמטיקה סטטיסטיקה ומדעי המחשב) ואחרים טרם פורסמו כמו נתוני בוגרי לימודי משפטים ותקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully