וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמחות מתארכת

נורית רוט

6.5.2009 / 12:40

הלשכה אימצה את מסקנות הצוות שעסק בבעיית רמת המקצוע והצפתו. בין המסקנות: פיצול הבחינה לשניים ולימוד קורסים בביה"ס למתמחים

יממה לאחר שעוד 2,800 מתמחים ניגשו לבחינות הלשכה, קיבלה לשכת עורכי הדין באופן רשמי את התוכנית למניעת התדרדרות המקצוע, שכוללת המלצה על הארכת ההתמחות משנה לשנתיים. היום אישר הוועד המרכזי של הלשכה את מסקנות הצוות שעסק בבעית רמת המקצוע והצפתו. הוועד המרכזי הסמיך את ראש הלשכה, עו"ד יורי גיא-רון, לפעול ליישום התוכנית בהתאם לנדרש.

בסוף מרץ פירסמה הלשכה את עיקרי התוכנית, שגיבש צוות מיוחד בראשות ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון, לאחר קרוב לשנה של עבודה. ההמלצה המשמעותית ביותר של הצוות היא הארכת תקופת ההתמחות לשנתיים (במקום שנת התמחות הנהוגה היום). המלצה זו טעונה תיקון חוק לשכת עורכי הדין ביחס לתקופת ההתמחות, ואולם יתר ההמלצות (מלבד מספר קטן שאינו טעון רגולציה) היו טעונות אישור הוועד המרכזי, וכעת, משהתקבל האישור, תוכל הלשכה לפעול להוצאתן אל הפועל אל מול שר המשפטים.

מלבד הארכת תקופת ההתמחות, כוללת התוכנית שאושרה הצעה לשנות את מתכונת בחינות ההסמכה הנהוגה כיום שמורכבת מבחינה בכתב ומבחינה בעל פה.

השינוי הגדול יותר ייעשה, לפי התוכנית, בבחינה בכתב. בכוונת הלשכה לפצל את בחינת ההסמכה למבחן דו-שלבי: השלב הראשון ייערך בתום שנת ההתמחות הראשונה, בשיטה הקיימת של מבחן אמריקאי. השלב השני ייערך בתום השנה השנייה ויהיה מבחן מהותי.

בנוסף יעשה שינוי במבחן בכתב, בשתי דרכים: הכנסת קריטריונים אחידים להבניית הבחינה בעל פה והוספת רכיב לבחינה: על הנבחנים יהיה לנסח מסמך בכתב, שיהיה חלק מציון הבחינה בעל פה. יישומו של שינוי זה, לפי הלשכה, מתוכנן כבר לבחינות סתיו 2009.

עוד מוצע בתוכנית, לחייב את המתמחים ללמוד קורסים מקצועיים ומעשיים בבית ספר למתמחים, שיוקם בלשכת עורכי הדין. בנוסף, הצוות מציע להגביר את רמת הפיקוח על ההתמחות בנושאים כגון תנאי העבודה של מתמחים, תוכן ההתמחות, הגבלת האפשרות לביצוע עבודה נוספת במהלך ההתמחות.

התוכנית בשלב זה אינה כוללת דרישה לתואר שני כתנאי סף לקבלת הרישיון לעריכת דין. לפי התוכנית, הלשכה תפעל להקמת צוות משותף עם המועצה להשכלה גבוהה לבחינת לימודי המשפטים בישראל, שייבחן גם את ההצעה לחובת התואר השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully