וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הטאלנטים: אחד מבכירי הרופאים בשיבא עובר לאסותא

מאת רוני לינדר-גנץ

6.5.2009 / 7:10

ד"ר ערן סגל, מנהל היחידה לטיפול נמרץ בשיבא, ימונה לראש מערך ההרדמה וטיפול נמרץ באסותא. מנכ"ל שיבא: "התרעתי על כך מזמן. התחרות בין הסקטור הציבורי לפרטי אינה הוגנת"



>> בית החולים החדש של אסותא ברמת החי"ל שעומד להיפתח החודש כבר רושם לעצמו הישג מקצועי ומוראלי ראשון: בית החולים הצליח לגייס את אחד ה"טאלנטים" של המרכז הרפואי הגדול בישראל, שיבא. הרכש החדש של אסותא הוא ד"ר ערן סגל שעבד בשיבא ב-22 השנים האחרונות, 15 מהן בתפקיד מנהל היחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי.

סגל (52) כיהן גם בתפקיד יו"ר ועד הרופאים של שיבא, סגן יו"ר ארגון רופאי המדינה ומכהן גם בתפקיד יו"ר האיגוד הישראלי לטיפול נמרץ. באסותא יכהן סגל בתפקיד ראש מערך ההרדמה וטיפול נמרץ ברשת כולה, ובראשה בבית החולים החדש.



בשיבא אפילו לא מנסים להסתיר את מורת רוחם מההתפתחויות החדשות: "כבר לפני חצי שנה התרעתי שתופעות כאלה עומדות לקרות, אבל אף אחד לא התייחס ברצינות לנבואתי, והנה היא קורמת עור וגידים - עוד לפני שהמרכז הרפואי אסותא נפתח באופן מלא, עוזב אותנו אחד הרופאים הבכירים במרכז", אומר מנכ"ל שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין. "אנחנו מאחלים לו הצלחה ומפרגנים לו, אך בדאבון לב, מכיוון שאנו חרדים מהתפשטות התופעה לרופאים טובים ומוכשרים נוספים שגידלנו בעמל רב בשיבא".



רוטשטיין הוסיף: "ברגע שרופא מקבל הצעה שמשמעותה שכר של יותר מפי שניים ממה שהרוויח אצלנו ותנאי עבודה משופרים - ללא חדר מיון שיקפיץ אותו ממיטתו בכל לילה שני, ללא תאונות דרכים וללא נפגעי צה"ל - הצעה כזו אינה יכולה להידחות על ידי אדם רציונלי".



אז מי אשם בכך?



"התחרות בין הסקטור הציבורי לפרטי אינה הוגנת, ואשמים בכך הקברניטים שמאפשרים מודל עקום כזה של תחרות כאשר אסותא הוא למעשה בבעלות קופת חולים ציבורית".



סגל מספר כי הוא עוזב את שיבא ברגשות מעורבים: "זה קשה נורא. עם זאת, זה לא נכון שאני עובר לתפקיד נוח וקל יותר: נכון שאין חדר מיון באסותא והפעילות היא אלקטיווית, אבל אני מצפה לעבוד לפחות באותה המידה".



סגל מאשר כי אחת הסיבות למעבר היא כלכלית: "השכר שלי אכן יהיה גבוה יותר באופן משמעותי. אני שותף לדעתו של פרופ' רוטשטיין שזה עגום שרופאים בכירים במערכת הציבורית מרוויחים משכורות נמוכות מדי, אפילו אחרי בוררות הרופאים". עם זאת, לדבריו, השיקול המרכזי בהחלטתו היה מקצועי: "כאדם שהשקיע את כל חייו המקצועיים בטיפול בחולים קריטיים, אחד הדברים שתיסכלו אותי והתרעתי עליהם הוא שחולים רבים שזקוקים לטיפול נמרץ לא מקבלים אותו בגלל מחסור במיטות. באסותא התחייבו בפני שלא יהיה מצב שבו חולה זקוק לטיפול נמרץ ולא יכול לקבל אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully