וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשר בקר דל שומן, מד התנהגות לפרות ובדיקת הרטיבות בקרקע בזמן אמת

מאת עמירם כהן

6.5.2009 / 7:10

אלפי פיתוחים מוצגים כעת בתערוכת אגריטך 2009 בתל אביב. להלן מדגם קטן מהמוצרים והפיתוחים החדשים בתעשייה



>> 250 מציגים, 42 משלחות מרחבי העולם, 4,000 אנשי עסקים וחקלאים מחו"ל, 100 חקלאים מסין ומשלחת מעיראק שתקועה באיסטנבול בשל תקלה באישורי הכניסה של חבריה, יציגו, ילמדו, יבקרו, יעשו עסקים ויקיימו כנסים בתערוכה החקלאית הבינלאומית אגריטך 2009, המתקיימת במרכז הירידים בתל אביב עד 7 במאי. להלן מדגם קטן מאלפי הפיתוחים, המכשורים, התכשירים, הטכנולוגיות, זני הירקות והפירות החדשים שיוצגו בתערוכה.

הפיתוח האקטואלי: מערכת שפותחה על ידי חברת הסטארט-אפ "כרטא-סנס", מודדת את נתוניהם הפיסיולוגיים של החזיר, העגל, הכבש והעז. תג אלקטרוני שמוצמד לבהמה מודד את הדופק, לחץ הדם, חום הגוף ותנועותיה. המידע משודר למחשב וכל חריגה מהנורמה מאפשרת לאבחן מחלה. המכשיר עשוי להועיל באיתור חזירים שלקו בשפעת.



מד התנהגות לפרה: הפרה הישראלית מייצרת בשנה קרוב ל-11 אלף ליטר חלב, שדורשים ממנה השקעה עצומה של אנרגיה. בעיות הנוצרות עקב תשישות מתגלות מאוחר מדי, לאחר שהפרה כבר חלתה. חברת צ.ח.מ מקיבוץ אפיקים פיתחה "מד התנהגות" המוצמד לפרה ולומד את הרגלי המנוחה שלה - כמה שעות ביום היא נחה, האם מנוחתה קטועה או רצופה, האם חלה עלייה או ירידה בשעות הרביצה שלה בחצר והאם היא סובלת מחוסר שלווה. המידע משודר למחשב של הרפת והרפתן יכול לאתר פרות מוטרדות ולטפל בהן. מד ההתנהגות גם מאותת לרפתן על פרה הכורעת ללדת ומכין אותו לההמלטה.



בשר דיאט: זן חדש של פרים מבלגיה, שבשר צאצאיהם דל שומן, יוצג בתערוכה. הבשר של צאצאי הפרים האלה מכיל 7% שומן, לעומת 30%-35% שומן שמכיל בשר בקר רגיל. עדר ראשון של פרות כאלה כבר קיים בקיבוץ נווה איתן.



ביו-דיזל מקיקיון: חברת הסטארט-אפ קיימא ייצרה זנים של צמח הקיקיון העתיק, שלטענת החברה יביאו למהפכה בייצור ביו-דיזל (תחליפי נפט ממסה צמחית). ניתן לייצר מזני הקיקיון הללו תחליפי נפט, שיתחרו במחיר עם מחירי הנפט הנוכחיים.



מהמאדים לחקלאות: חיישן לאיתור רטיבות בקרקע, שפותח עבור נאס"א והותקן על הזרוע הרובוטית של החללית "פניקס" שנחתה על מאדים, זכה להסבה מסחרית על ידי החברה הישראלית אגרולן. החיישן מסוגל למדוד את רטיבות הקרקע על פני שטח גדול כדי לקבוע בזמן אמת את צורכי ההשקיה, ומאפשר חיסכון משמעותי במים.



לדבר עם הצמח: חברת נען דן-ג'יין, המייצרת ומפתחת מערכות השקיה, מציגה בתערוכה מערכת השקיה המבוססת על בינה מלאכותית, ויודעת "לדבר עם הצמח", כלשון החברה. המערכת מודדת את צורכי הצמח במים ובדשנים המסופקים לצמח באמצעות המים בכל רגע נתון. המערכת מאפשרת לחסוך עד 50% מהמים ועד 70% מהדשנים, ובכך משיגה עבור החקלאי חיסכון גדול בהוצאות ייצור ומגדילה את היבולים ומקטינה את זיהום הקרקע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully