וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת: נתעכב במסירת נתחי השוק של בזק

מאת אמיתי זיו

6.5.2009 / 7:10

המשרד לא מסר נתחי שוק של החברה מנובמבר 2008; החברה צפויה לשמור על 85% במגזר העסקי



>> משרד התקשורת הודיע אתמול לחברות התקשורת בשוק כי יתעכב בעוד כמה ימים במסירת נתחי השוק של בזק בשוק הטלפוניה. המשרד אמור לפרסם כל חודשיים את נתחי השוק של בזק - הן בשוק העסקי והן בשוק הפרטי - אך למעשה מנובמבר 2008 לא פירסם המשרד את נתחי השוק של החברה.

הנתונים של נתחי השוק של בזק חשובים, כי החברה זכאית לתת הנחות ללקוחותיה העסקיים וסלי תמחור אטרקטיוויים יותר עבורם, רק בהתאם לירידת נתחי השוק שלה. המספר הקובע הוא 85% כשבמגזר הפרטי, נכון לנובמבר, בזק כבר ירדה מתחת לנתח השוק הזה ובהתאם אכן אושרו לה סלי תמחור תחרותיים יותר. מנגד במגזר העסקי בזק טרם ירדה מתחת ל-85% מהשוק ולכן גמישות התעריפים שלה שם מוגבלת.



הנתון של נתח השוק חשוב גם לבזק בינלאומי - בשבועות הקרובים החברה תתחיל לספק שירות טלפוניה בטכנולוגיית VOB ונקבע כי תוכל לשווק את השירות החדש רק ללקוחות פרטיים כל עוד החברה האם בזק לא תרד מנתח שוק של 85% במגזר העסקי.



הסיבה לעיכוב של משרד התקשורת נובעת מכך שבחודשים האחרונים נעשה שינוי בשיטת החישוב שמפעיל המשרד למציאת נתון נתח השוק. כתוצאה מהשינוי חברות התקשורת שמדווחות למשרד מסרו כפי הנראה נתונים לא מדויקים על היקפי הפעילות שלהן. המשרד הבחין בטעויות ודרש מהחברות תיקונים ועקב תהליך ההתכתבות נוצר עיכוב במסירת נתחי השוק של המשרד לחברות ולציבור.



כעת נראה כי המשרד התגבר על הבעיה ובימים הקרובים יתפרסמו נתחי השוק העדכניים. המשרד יפרסם נתונים שנוגעים לדצמבר, ינואר וכנראה גם פברואר. על פי המידע שהגיע ל-TheMarker, גם בנתונים העדכניים שיפורסמו בזק לא ירדה מנתח שוק של 85% במגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully