וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע מתכננת להפוך את הגלולות נגד הריון לעסק עם מכירות שנתיות של מיליארד דולר

יורם גביזון

6.5.2009 / 7:10

דו"חות טבע



>> "צפינו שהמיזוג עם באר יניב סינרגיות של 400 מיליון דולר בתוך 3 שנים, אבל ככל שאנחנו מעמיקים בתהליך ההטמעה של באר המספרים ישתפרו, כך שייתכן שבפעם הבאה שנדבר נבוא עם מספר גבוה יותר", אמר אתמול מנכ"ל טבע, שלמה ינאי, בשיחת הוועידה עם אנליסטים לאחר פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של 2009.

ינאי ציין שבאר תתרום לרווח למניית טבע כבר ברבעון השלישי של 2009, כלומר שלושה רבעונים בלבד לאחר השלמת רכישתה. הוא חזר על התחזיות שנתנה טבע לפני שלושה חודשים, ולפיהן מכירותיה ב-2009 ינועו בטווח שבין 14.1 ל-14.6 מיליארד דולר והרווח למניה Non Gaap יהיה 3.2-3.4 דולר. הוא העריך שהרווח יגדל ב-30%-35% ב-2010 בהשוואה ל-2009, בין השאר כתוצאה מהשקת גרסה גנרית ל-Effexor בשחרור מושהה לדיכאון וחרדה.



אייל דשא, המנהל הפיננסי של טבע, אמר שההתפתחות של 2009 תהיה לא ליניארית ותתאפיין בשיפור מדי רבעון. ינאי העריך בשיחת הוועידה שסיכויי הצמיחה של תחום בריאות האישה של באר טובים. הוא הצהיר על כוונתה של טבע להפוך אותם לעסק שמכירותיו מיליארד דולר, ואת באר לחברה המובילה בשוק האמריקאי לגלולות נגד הריון.



טבע העריכה ששיעור המס שלה יעלה ל-17% ב-2009, לעומת 10% ב-2008, כנראה משום שהמקור לרוב הרווחים של הפעילויות שנרכשו מבאר יהיה השוק האמריקאי. טבע, שלקחה הלוואת גישור של 1.75 מיליארד דולר מבנק הפועלים ולאומי, פרעה 350 מיליון דולר מסכום זה כבר ברבעון הראשון של 2009, וציינה שבכוונתה לפרוע עוד מיליארד דולר.



מנכ"ל טבע אירופה, ג'רארד ואן אודייק, אמר שהחברה הציגה שיעור צמיחה זהה או גבוה מצמיחת השוק בכל אחת ממדינות אירופה, בתשובה לרמיזה כאילו רכישת באר חיפתה על היעדר צמיחה פנימית בעסקיה הוותיקים של טבע. לדבריו, החברה הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה גם במדינות שצריכת התרופות בהן ירדה כתוצאה מהמשבר הכלכלי, כמו צרפת.



ינאי ציין שפליבה, החברה הבת של באר, הצליחה להגדיל את מכירותיה של טבע ברוסיה, קרואטיה, פולין וגרמניה. לדבריו, טבע הצליחה להביא לגידול של 27 מיליון דולר ברווח התפעולי של פליבה לרמה של 40 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, בניטרול הוצאות חד פעמיות לארגון מחדש בסכום של 148 מיליון דולר.



ביל מארת', מנכ"ל טבע צפון אמריקה, אמר שהחברה זיהתה את תחום הכאב והטיפול האנטי סרטני כשוקי יעד, וכשתסיים בהטמעת באר תבחן אופציות לרכישה בתחומים אלו.



אחת מנקודות התורפה בעיני אחד האנליסטים בדו"ח היתה ההשקעה הנמוכה יחסית 7% מהמחזור במו"פ, כנראה על רקע השיעור הגדל של רווח מתרופות מקור וממותגות. מארת' אמר שהחברה בלמה השקעות במו"פ עד שתשלים הערכה לביטול כפילויות בינה לבאר בתחום. ינאי ודשא הזכירו שלפי התוכנית ל-2012-2008, שיעור ההשקעות במו"פ יירד בהדרגה ל-6% מהמחזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully