וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד פדרמן מצטרף למשפחת עופר בגרעין השליטה בבזן

מאת מיכאל רוכוורגר

6.5.2009 / 7:10

בלעדי TheMarker



>> חברת המפעלים הפטרוכימיים תקבל בימים הקרובים ממשרד המשפטים את האישור המיוחל להצטרפות לחברה לישראל (שבשליטת סמי ועידן עופר) בגרעין השליטה בבזן (בתי זיקוק חיפה).

פטרוכימיים, המצויה בשליטת דיוויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל, מחזיקה ב-15.76% ממניות בזן, ששוויין בשוק הוא 457 מיליון שקל. עקב ירידה חדה בשווי מניות בזן ברבעון הרביעי של 2008 רשמה פטרוכימיים במאזנה ירידה זמנית בשווי האחזקה בבזן בסכום של כ-440 מיליון שקל, שהצטרפה להפחתה של 278 מיליון שביצעה פטרוכימיים ברבעון השלישי של 2008.



ואולם ההצטרפות לגרעין השליטה בבזן תאפשר לפטרוכימיים להתאים את שווי האחזקה בבזן, בהתאם להערכת השווי שביצע באחרונה פרופ' יצחק סוארי - דבר שיאפשר לפטרוכימיים לבטל את המחיקות הזמניות ולהתאים את שווי האחזקה במניות בזן לכמיליארד שקל. כך יתבטל הגירעון בהון העצמי של החברה בהיקף של 266 מיליון שקל שנרשם נכון לסוף 2008. סוארי קבע כי שוויה הכלכלי של בזן הוא כ-1.5 מיליארד דולר (6.4 מיליארד שקל).



חברת פטרוכימיים סיימה את 2008 בהפסד של 92 מיליון שקל. החברה אמורה לשלם לבעלי האג"ח בסדרות ב', ג' ולבנקים 152 מיליון שקל, כשבקופתה היו מזומנים בהיקף של 14 מיליון שקל נכון לסוף 2008.



כדי לעמוד בהתחייבויות האלו בוחנת פטרוכימיים חלופות לגיוס הכסף, ובהן הנפקת אג"ח ומשיכת דיווידנדים מחברות מוחזקות. כן קיימה פטרוכימיים בימים האחרונים פגישות עם קרנות מנוף שהוקמו באחרונה, לשם ההשקעה בחברה סכום של כ-50-100 מיליון שקל. האג"ח של פטרוכימיים נסחרות בתשואות של עד 11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully