וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשחדלות פירעון נהפכת לעסק טוב

חגי עמית

6.5.2009 / 7:10

BenchMarker



>> בתוך רכבת ההרים של שוק האג"ח בלטו בשבועות האחרונים שתי חברות. האג"ח של אסים זינקו מאז סוף מארס ב-50%, ואלו של סיביל כמעט שילשו את שוויין.

שתי החברות הן תוצר של שנה עליזה במיוחד בשוק ההנפקות, 2006, שבה גייסה כל אחת מהן עשרות מיליוני שקלים.



חלק גדול מהאחריות לזינוקים נזקף לזכות קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי עו"ד יוסי שגב ושדמות דומיננטית בה היא אלכס רבינוביץ'.



שגב הצהיר בעבר על כוונותיו להשקיע בשוק האג"ח, והקבוצה רוכשת באחרונה אג"ח של אסים וסיביל. האג"ח של שתי החברות נסחרות עדיין בתשואות לפדיון ברוטו דו ספרתיות (אסים - 46%, סיביל - 70%-80%), דבר המשקף חוסר אמון מוחלט של השוק בסיכויי פירעון האג"ח.



למרות זאת, על האג"ח שהם רכשו מאז תחילת 2009, יש לשגב ורבינוביץ' רווח נאה על הנייר.



השניים אינם מתכוונים בהכרח לקנות ולמכור אג"ח. הם עשויים גם לגזור רווח נאה בדרך אחרת - הגעה להסדר. אסים הציעה באחרונה לבעלי האג"ח הסדר הכולל דחיית תשלומים ופיצוי בריבית ובמניות.



בעקבות זאת זינקו האג"ח של אסים ב-24%. שגב ורבינוביץ' הם בעלי עניין מרכזיים בכל הנוגע להסדר.



גם בעל השליטה בסיביל, פנחס צרפתי, מרגיש לחץ מצד בעלי האג"ח החדשים שלו, והוא הודיע אתמול על כוונתו לרכוש בעצמו אג"ח של החברה. מחפשי המציאות בשוק האג"ח אולי אינם בעלי עניין ככל שמדובר במניות החברה, אבל בהחלט יש להם עניין בהתנהלות החברה.



למי שנכנס ב-2006 להשקעה בסיביל, באסים ובחברות אחרות שלא יחזירו את חובן לפי התנאים המקוריים, והמשיך להחזיק באג"ח לאורך כל התקופה, יש סיכוי טוב לצאת מופסד מהשקעתו ביום בו יובהר טיב ההסדרים בשוק האג"ח. כל הסדר לגופו.



חלק דומיננטי מאוד באסיפות בעלי האג"ח כיום הם בעלי האג"ח החדשים, שמכוונים נמוך יותר מהמשקיעים המקוריים. נקודת המוצא שלהם היא אג"ח שנקנו כשהן נסחרות כבר בתשואה לפדיון דו ספרתית. הסדר חוב שהיה מתקבל כשחיטה אצל המשקיעים המקוריים, הוא עבורם מכה יפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully