וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המיתון: המינהל עוצר את שיווק הקרקעות למגורים בדרום הקריה

מאת גיא ליברמן

6.5.2009 / 7:10

היזמים מתכננים להציע מחיר נמוך לקרקעות האטרקטיוויות, ובמינהל מעדיפים להמתין לזמנים טובים יותר



>> מינהל מקרקעי ישראל לא מתכוון לשווק את קרקעות דרום הקריה בתל אביב, כל עוד המצב הכלכלי לא ישתנה - כך מסר בכיר במינהל ל-TheMarker. במינהל לא מוכנים לשווק ליזמים את הקרקעות הטובות ביותר במחירים נמוכים, אף שבאחרונה הכריז המינהל על הקלות שונות כדי להמריץ את ההיענות למכרזים.

"התמורות שחלו בחודשים האחרונים בתחום הנדל"ן עקב המשבר העולמי הביאו למצב שבו יזמים מבקשים לשלם פחות עבור קרקעות. על מנת לעודד את השוק, קיבלנו החלטה להוריד את מחיר המינימום במכרזים ל-50% מערך השומה שבידינו לקרקעות, אבל הכוונה היתה לעודד השתתפויות במכרזים באזורי פריפריה - לא באזורי שיא הביקוש. פרסום מכרז דרום הקריה בזמן הזה, תחת ההחלטות הללו, יהיה מנוגד לרוח ההחלטה שלנו, ויהיה בגדר מתנה ליזמים", הסביר הבכיר.



במינהל עדיין מאוכזבים מכישלון המכרזים הקודמים שפורסמו על אזור דרום הקריה. ברבעון האחרון של 2008 פירסם המנהל בראשונה שלושה מכרזים לקרקעות לבניית 300 דירות, משרדים ומסחר. חמש חברות בנייה ניגשו למכרז, ובהן שיכון עובדים, אשדר, דורון אביב ושפיר, אלא שהמכרז נכשל לאחר שההצעה הגבוהה ביותר שהתקבלה היתה 177 מיליון שקל (כולל הוצאות פיתוח. ג"ל). זאת, בעוד שבמינהל העריכו את שווי הקרקע ביותר מ-300 מיליון שקל.



מאז נמצא השוק בהמתנה למכרז חוזר. במהלך החודשים האחרונים אף החלו כמה חברות נדל"ן להתארגן לקראת צאת המכרז, כשהתארגנות זו אף קיבלה חיזוק לאור הקפאת המכרז על קרקעות השוק הסיטונאי הסמוך, להקמת 1,800 דירות. בנוסף, הודיעו כמה קבוצות רכישה כי הן מתכוונות להתמודד במכרז, ובהן קבוצת בסר בניהולו של נחשון קיוויתי וקבוצה בראשות ג'קי סוויסה, שמורכבת מאנשי חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully