וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע שאפל תרצה לקנות את טוויטר?

נתן ליפסון

6.5.2009 / 7:10

סייר אינטרנט



>> אפשר היה להבין עסקה שבה פייסבוק היתה קונה את טוויטר. למעשה פייסבוק ניסתה לקנות את טוויטר - אבל המגעים ביניהן נכשלו. אפשר היה להבין מדוע גוגל או יאהו, או אפילו מייספייס, היו רוצות לקנות את טוויטר. אבל מדוע שאפל תרצה לקנות את טוויטר?

טוויטר היא נכס מתאים במיוחד לממותות אינטרנט. האתר הזה צומח במהירות ומדי יום מתגלות עוד ועוד שכבות של הערך האדיר שהוא מייצר, ובראשו המידע בזמן אמיתי: על אירועים, על מותגים, על אנשים ועל מגמות. אם יש משהו שהצליח להביס את ההצלחה העצומה של רשתות חברתיות - טוויטר עשה זאת.



השירות שהוא מספק פשוט מאוד - מסרים של עד 140 תווים. אבל עשרות מיליוני המשתמשים בו - אנשים פרטיים, חברות מסחריות, ארגוני חדשות וסלבריטאים - הצליחו למצוא בו מענה לכל כך הרבה צרכים תקשורתיים וחברתיים שנותרו עד כה ללא מענה, ואלה מעידים על המהפכניות של טוויטר.



אבל מדוע שאפל, יצרנית חומרה מצליחה וחדשנית במיוחד, תרצה את טוויטר? ייתכן שרק סטיב ג'ובס יודע את התשובה לכך, ולשאר נותר רק לנחש. נכון שאפל אינה ענקית אינטרנט. אין לה אפילו רשת חברתית. אבל יש כבר שתי מהפכות אינטרנט הרשומות על שמה.



הראשונה היא רכישת אתר המוסיקה iTunes. עד שגוגל השיקה את השירות הזה, לפני יותר משמונה שנים, אף גוף, ובוודאי לא הלייבלים הגדולים, לא הצליח לגרום לגולשים לשלם עבור תכנים מוסיקליים. עד ינואר השנה נרכשו באתר של אפל יותר מ-6 מיליארד שירים, כמות השקולה לכחצי מיליארד דיסקים. השירות של אפל עשה את הבלתי ייאמן - הוא גרם לגולשים שעד אז הורידו שירים באינטרנט בחינם להכניס את היד לכיס ולשלם.



מהפיכת האינטרנט השנייה היא האייפון - המכשיר הסלולרי הראשון שגרם למחזיקים בו לחוות את האינטרנט הנייד. הרבה מכשירים לפניו איפשרו גישה לאינטרנט, אבל כולם עשו זאת בצורה אנטי ידידותית. כמות הגלישה הסלולרית של משתמשי אייפון גדולה הרבה יותר מזו של בעלי מכשירים אחרים, מה שיצר לראשונה הזדמנויות אמיתיות לשיווק אינטרנטי מבוסס מיקום, ובמיוחד כשהגולש נמצא בתנועה מתמדת.



טוויטר הוא ללא ספק מהפיכת אינטרנט. האתגר הטכנולוגי של השירות הזה הוא אפסי - הוא היה יכול לקום באינטרנט כבר לפני 15 שנה. הוא לא מתקרב לעושר התכנים והיישומים ברשתות חברתיות - ובכל זאת הוא מאיים עליהן. משתמשי טוויטר רבים, בוודאי הכבדים שבהם, עושים זאת על חשבון הזמן שהקדישו בעבר לשיטוט בפייסבוק וברשתות החברתיות האחרות. בעבור המשתמשים האלה, טוויטר פשוט "שואב" פעילות מתוך הרשתות החברתיות. קל הרבה יותר לתפעל את טוויטר מאשר רשת חברתית, אבל כמות הסיפוק שהוא מספק - ובוודאי הסיפוק המיידי - גבוהה במיוחד.



אולי ג'ובס, שנמצא בחופשת מחלה אך עדיין מעורב בניהול אפל, חושב שטוויטר יכול לגנוב נתח מהפעילות הנמצאת כיום ברשתות חברתיות? אולי, אבל בכל מקרה - המהפכניות והחדשנות של טוויטר מתאימים מאוד לתרבות העסקית של אפל. בשביל ג'ובס זו יכולה להיות התחלה טובה.



-



הבלוג של נתן ליפסון:



media.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully