וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי המייסדים של טוויטר יודעים משהו שאנו לא יודעים

גדי להב

6.5.2009 / 7:10

ווב 3.0



>> השמועה על רכישת טוויטר על ידי אפל - וזו עדיין רק שמועה - עוררה כבר מהומה במקום אחד: בטוויטר עצמו. אתמול אחר הצהריים הועלו בטוויטר על ידי הגולשים כ-20 הודעות (טוויטים) מדי דקה שהתייחסו לעסקה האפשרית, או במלים אחרות: הודעה כל שלוש שניות. הקצב המטורף הזה מוכיח שוב שטוויטר הוא הדבר הכי חם כרגע באינטרנט. השאלה אם זה מספיק כדי להצדיק קנייה במחיר של 700 מיליון דולר - וזה בכלל לא בטוח.

לכאורה, מבחינת טוויטר מדובר בעסקת פלאים: אתר ללא הכנסות נמכר במאות מיליוני דולרים. אבל המשקיעים של טוויטר לאו דווקא מחפשים את החלום הישראלי: אקזיט מהיר. יש להם משהו הרבה יותר גדול ביד. טוויטר יצר יש מאין קטגוריה חדשה: מיקרובלוגינג, עדכונים קצרים ומיידיים.



השימוש הנרחב בטוויטר מעיד בבירור שהוא עונה על צורך בקרב המשתמשים, והגידול המהיר שלו - 25 מיליון משתמשים וצמיחה של 40% בשבוע מאז שאופרה וינפרי ציינה שגם היא משתמשת בו - הפך אותו לכוכב היחיד בזירה שהוא המציא.



יתרה מכך - טוויטר הוא שירות מדור חדש. הוא לא רק אתר אינטרנט. למעשה, רוב השימוש בו נעשה מחוץ לאתר - בעזרת אפליקציות שונות, אתרי לוויין או הטלפון הסלולרי. טוויטר הוא מולטי-פלטפורמי, ובמובן הזה יש סיכוי לא קטן שהוא משנה מהותית את אופי השימוש שלנו ברשת. הפוטנציאל הטמון בו עשוי להיות גדול בהרבה - בהנחה שיימצא לו מודל עסקי. מצד שני, אם לא יימצא - גם אפל לא צריכה לקנות אותו.



אז נכון, 700 מיליון דולר הם 700 מיליון דולר, אבל לחבירה לענק כמו אפל עשויים להיות גם חסרונות בכל הנוגע להתפתחות בעתיד. תחשבו מה היה קורה לגוגל לו נרכשה על ידי יאהו. הכל תלוי באופי העסקה, ברמת העצמאות שתהיה לטוויטר ובייעוד שאפל מתכננת לסטארט-אפ הקטן. מייסדי טוויטר סירבו רק באחרונה להצעות רכישה מפייסבוק וגוגל, אתם יש להם הרבה יותר מן המשותף, כך שלא ברור מדוע דווקא אפל קורצת יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully