וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מסתכסכת, פונטיאק נסגרת

מאת דפנה מאור

6.5.2009 / 7:10

תבחרו יום. כל יום. בתקופה זו של משבר כלכלי קשה מתפרסמות מדי יום חדשות גדולות, נחרצות או הרות גורל: מההצלחה של אתר הרכילות החדש של הוליווד, דרך הג'וב הכי נחשק בעולם ועד לנפילתם של אייקוני תעשיית הרכב. שבעה הסיפורים המעניינים ביותר בעולם היום




Wonderwall: אתר הבידור הכי חם



>> הדבר החם ביותר בתחום הבידור באינטרנט הוא כבר לא סוזן בויל. אתר הרכילויות Wonderwall.com - שנוצר ומופעל בעבור MSN על ידי גייל ברמן, מפיקה בכירה בפרמאונט, ולויד בראון, לשעבר מקבוצת יאהו מדיה (בתמונה) - הוא להיט מפתיע שעלה לאוויר בפברואר.



6.4 מיליון מבקרים גלשו באתר מאז מארס ובילו חמש דקות בממוצע בכל ביקור. בכירי MSN חשבו שיש טעות במספרים, אך קבלת פנים חמה נרשמה גם מצד מפרסמים גדולים. הצלחתו של וונדרוול, המתחרה בענקי רכילות כמו online!E ו-USmagazine בשוק מאוד רווי, מיוחסת לעיצוב החדשני שלו ולנימה המתונה יותר. "לא רצינו להיות מרושעים ולפנות לקהל הסבתות", הסביר בראון. חברות יחסי הציבור מתלהבות ומשתפות פעולה. "אם וונדרוול יבדוק את העובדות ויהיה הוגן, הוא יתקבל בברכה", אמרה קלי בוש, מנכ"לית ID, חברת יחסי הציבור שמייצגת בין היתר את ג'ייק גילנהול ואיימי אדמס.



היום לא נסגור עיתון: ניו יורק טיימס האריכה את המגעים עם עובדי "בוסטון גלוב"



>> ניו יורק טיימס, ההוצאה לאור של העיתון הנושא את שמה, השעתה את איומיה לסגור את העיתון הידוע "בוסטון גלוב" ואמרה כי לפחות לעת עתה לא תפעל לסגירת העיתון, לאחר שהצליחה להגיע להסכמה על קיצוצים נרחבים עם 6 מתוך 7 האיגודים המקצועיים המייצגים את עובדי "גלוב".



בשבועות האחרונה איימה הנהלת ניו יורק טיימס, בראשותו של ארתור סולצברגר הבן (בתמונה), לסגור את ה"גלוב", שנוסד לפני 137 שנה, עקב הפסדיו של העיתון ולאחר שאיגודי העובדים סירבו לדרישת החברה למהלך של קיצוץ עלויות בסך 20 מיליון דולר. החברה היתה אמורה להודיע שלשום על כוונתה לסגור את העיתון בתוך 60 יום, כנדרש בחוק, אך בשיחות שנערכו במהלך הלילה בין איגודי עובדים המייצגים יותר מ-500 שליחים, נהגים, מכונאים, אנשי תמיכה ועובדי דפוס, הצליחה החברה להגיע להסכמה על הקיצוצים הנדרשים.



מחר נסגור את פונטיאק - המכונית הרשמית של המשבר



>> ג'נרל מוטורס (GM) הכריזה כי עד 2010 היא תסגור את חטיבת פונטיאק, מותג מכוניות השרירים המפורסם שלה. 2,600 מתוך 6,200 סוכנויות הרכב (dealerships) של GM ייסגרו גם הן השנה, כל זאת במסגרת מאמץ אדיר שעושה החברה להתארגן מחדש ולהימנע מפשיטת רגל שיכפה עליה הממשל.



בוב ארנולד (בתמונה) הוא הבעלים של סוכנות ארנולד פונטיאק בעיר יוסטון, פנסילווניה. הסוכנות נוהלה על ידי משפחתו מאז 1916, והיא מוכרת רק מכוניות פונטיאק, טנדרי GMC ומכוניות משומשות. "זה כמו לקבל אגרוף בבטן", אמר ארנולד, שייאלץ לפטר את 20 עובדיו עקב המשבר.



למכוניות הכי נמכרות בברזיל יש זכוכית משוריינת



>> בלב לבו של המשבר הקשה ביותר עבור ענף הרכב העולמי זה עשורים רבים, פלח של שוק אחד מצליח בצורה מופלאה בברזיל. למרות מחיר גבוה וירידה בצריכה הפרטית, ברזילאים עשירים משקיעים סכומים גדולים בשיריון מכוניותיהם נגד כדורים או בקנייה של מכוניות משוריינות.



הסיבה: ניסיונות שוד וחטיפה, במיוחד בסאו פאולו, הידועה לשמצה בשיעור פשיעה גבוה. הפשיעה בברזיל נמצאת במגמת ירידה בשנים האחרונות, אך המשבר הכלכלי העלה מחדש את החשש מפני התנכלויות. 120 חברות שעוסקות בשיריון מכוניות פועלות כעת בברזיל, ועלות שיריון מכונית ירדה מ-55 אלף דולר ל-22 אלף דולר תוך עשור.



המתמודדים על העבודה הכי טובה בעולם מגיעים לגמר



>> "העבודה הכי טובה בעולם" הגיעה לשלב הגמר. מועצת התיירות של קווינסלנד, חבל הארץ הצפון מזרחי של אוסטרליה, השיקה מסע קידום מכירות מאוד מוצלח במאמציה לגייס משגיח לאי טרופי יפהפה בשונית הגדולה של אוסטרליה. לאחר מבחני מיון נבחרו 16 פינאליסטים מ-15 מדינות בעולם.



המועמדים הגיעו ביום שני לאי עצמו, היום יוכרז המנצח בר המזל, שיזכה לחיות בווילה מפנקת במשך חצי שנה ויקבל שכר של 150 אלף דולר אוסטרלי (111 אלף דולר אמריקאי). בין דרישות התפקיד: צלילה לבדיקת החיים התת-מימיים וכתיבת בלוג על חוויות ההשגחה. בין המועמדים הסופיים נמצאים פקידת קבלה, די.ג'יי ברדיו, מורה ושחקנית, והם מגיעים מגרמניה, ארה"ב, אוסטרליה, טייוואן, קנדה, אירלנד, הולנד, צרפת, בריטניה, ניו זילנד, סינגפור, קוריאה וסין.



גוגל לא מכינה שיעורי בית ביפאן



>> כשגוגל ארת הוסיפה ב-2008 מפות היסטוריות של יפאן לשירות המפות שלה, ענקית החיפוש האינטרנטי לא ציפתה לתגובה שלילית. הדפסי העץ העדינים, שנוצרו לפני מאות שנים, כבר הופיעו באתרי אינטרנט אחרים.



ואולם גוגל לא שפטה נכונה את התגובה היפאנית, ולא הכינה את שיעורי הבית היטב. כעת היא עומדת בפני חקירות של משרד המשפטים של יפאן ובפני האשמות בדעות קדומות, מכיוון שהמפות מציגות את מקום מגוריהם של בני כתות מעמדיות נמוכות. מפות אלה, מהעידן הפאודלי של יפאן, שבו שלטו השוגונים במערכת מעמדית נוקשה, מציגות את כפרי ה"בורקומין", שבהם גרו בני הקסטות הנמוכות ביותר, מנודים בגלל עבודות הקשורות במוות, כמו קצבות וכריית קברים. דובר גוגל, יושיטו פונבאשי, אמר כי המפות אינן בבעלותה של גוגל. הדפסת מפות פיאודליות אלה היא חוקית ביפאן, אם כי לא מקובלת.



פיאט מפתיעה: רוכשת את אופל וקרייזלר



>> אחת המנצחות המפתיעות המסתמנות במשבר הכלכלי בכלל ובמשבר הקשה בענף הרכב, שראשיתו שנים לפני בועת הסאבפריים, היא פיאט האיטלקית.



מחברה שעמדה על סף פשיטת רגל בתחילת העשור, וכרעה תחת נטל של איגודים כבדי יד, בעיות מבניות ובעיות איכות, פיאט עושה כעת צעדים שיהפכו אותה לאחת השחקניות הגלובליות החשובות ביותר בתחום. היא חתמה על הסכם אסטרטגי עם קרייזלר, שנכסיה החשובים עבור פיאט הם כוח ייצור ורשת הפצה בארה"ב; ועתה היא על סף קנייתה של אופל, אחת היצרניות האיכותיות של מכוניות משפחתיות באירופה, שנמצאת בבעלות GM, ומייצרת גם את מותג ווקסהול בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully