וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיכר רמב"ם ברמת גן תישאר פתוחה לציבור: בוטלה התוכנית לבנות מגדל בן 22 קומות בשטחה

גיא ליברמן

6.5.2009 / 7:10



>> הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של תל אביב החליטה להפקיד תוכנית שיזמה עיריית רמת גן, לפיה ייעודו של מתחם בן 13.7 דונם במרכז העיר ישתנה משטח למגורים ומסחר לשטח ציבורי פתוח. בדרך זו מתכננים בעירייה לשמר את כיכר רמב"ם שבין הרחובות ביאליק והרצל ולמנוע בנייה עליה. בין היתר, תוכננה בכיכר בניית מגדל בן 22 קומות, של חברת שיכון ובינוי שבשליטת שרי אריסון.

בהחלטת הוועדה נכתב כי כיכר רמב"ם תישאר כיכר עירונית פתוחה לרווחת הציבור במרכז העיר ליד מתחם העירייה. המבנים הקיימים בה, כמו "בית האזרח" ותחנת האוטובוס ההיסטורית שתועתק ממקומה ותשולב בכיכר, ישומרו.



הכיכר (המכונה בפי רבים כיכר אורדע, על שם בית הקולנוע שפעל בה בעבר), נחשבת למרכז העיר רמת גן ובשטחה מקיימת העירייה אירועי תרבות רבים, בעיקר בחגים. בשנים האחרונות התנגדו תושבים רבים לבניית מגדל מגורים בשטח הכיכר.



התוכנית החדשה כוללת גם הקמת חניון ציבורי כפתרון לבעיית החניה באזורי המגורים והמסחר הסמוכים. לדברי היזמים של התוכנית, הכוונה היא לחזק את המרקם באזור הוותיק בעיר ואת הרחובות המסחריים שלה, ביאליק והרצל.



שיכון ובינוי תקבל פיצוי בדמות זכויות בנייה במתחם אחר הנמצא סמוך לבית החולים תל השומר, בין הרחובות גילדסגיים מצפון ועמק האלה במערב, שם ייעוד הקרקע היה בעבר למבני ציבור. שינוי הייעוד במתחם זה צפוי להביא לבניית 450 דירות באזור. בשיכון ובינוי ביקשו שלא להגיב, שכן לדבריהם החלטת הוועדה הרשמית עדיין לא הגיעה לפתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully