וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מבחני העמידות: ממשל ארה"ב עלול להורות לבנק אוף אמריקה לגייס עוד 34 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 8:11

הממשל האמריקאי צפוי להורות גם לסיטי ול-9 בנקים נוספים לגייס כספים, אך פחות מבנק אוף אמריקה



ממשל ארה"ב יורה לבנק אוף אמריקה לגייס עוד 34 מיליארד דולר, כתוצאה ממבחני העמידות שערך הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, כך אמר מקור המקורב לפרשה לסוכנות הידיעות רויטרס. בלומברג דיווחה כי בנק אוף אמריקה יאלץ לגייס את הסכום הגדול ביותר מבין כל הבנקים.



הצורך לגייס 34 מיליארד דולר, קרוב לוודאי יגדיל את הלחץ על מנכ"ל הבנק, קנת לואיס, אשר פוטר מתפקידו כיו"ר הבנק בשבוע שעבר. פיטוריו מתפקיד היו"ר עלולים להביא את לואיס להתפטר מכלל תפקידיו בבנק בו עבד במשך 40 שנה. במהלך 8 החודשים האחרונים כיהן כמנכ"ל.



הצורך של הבנק בגיוס כספים צפוי לערער את בטחונם של המשקיעים אשר קיוו כי בנק אוף אמריקה, כמו גם 18 הבנקים הנוספים שעברו את מבחני העמידות, יוכיח שמצבו טוב מהצפוי. מאז שהגיעה מניית הבנק לרמת שפל בתחילת חודש מארס הכפילה המנייה את שווייה.



בנק אוף אמריקה שוקל למכור את הנתח שלו בבנק צ'יינה קונסטרקשן באופן מיידי במקום בעוד מספר שבועות, כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



כ-10 מתוך 19 הבנקים שעברו את מבחני העמידות צפויים לקבל הוראה מממשל ארה"ב לגייס עוד כספים, כך אמרו מקורות המקורבים לפרשה לרויטרס. אנליסטים העריכו כי בנקים וחברות הלוואה עדיין חווים עלייה בהפסדים מחובות אבודים. בין הבנקים הללו נמצאים וולס פארגו, GMAC, קי-קורפ, רג'ונס פייננשל וסאן טראסט בנקס.



במשך שלושת החודשים האחרונים ערך ממשל ארה"ב את מבחני העמידות ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב כדי לקבוע את הכנסותיהם, הפסדיהם וצורכי גיוס ההון שלהם במקרה של המשך הידרדרות כלכלית.



בלומברג העריכה כי גם סיטי (לשעבר סיטיגרופ) תקבל הנחייה לגייס כספים, אם כי היא תצטרך לגייס סכום קטן יותר, בגלל שלחברה כבר היו תוכניות גיוס כספים באמצעות מכירה של מניות. ג'יי פי מורגן צ'ייס לא יצטרך לגייס הון, לפי בלומברג.



מחר יציג הפדרל ריזרב את תוצאות מבחני העמידות. מקורות המקורבים לבלומברג דיווחו כי ייתכן שלאחר פרסום התוצאות יציגו הבנקים את תוכניותיהם לגיוס כספים.



בנקים אשר ירצו להשיב כספים אשר לוו ממשרד האוצר מאז חודש אוקטובר יצטרכו להראות לממשל האמריקאי כיצד בכוונתם ללוות כספים ממשקיעים פרטיים, ללא עירבונות ממשלתיים, לפי המקורות. משרד האוצר יפרסם את הפרטים להשיב את כספי תוכניות הסיוע למגזר הבנקים (TARP) ביום שני לכל המוקדם, לפי המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully