וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירוק מהיר: נכסיה של קרייזלר יימכרו עד 27 במאי - מרביתם לפיאט

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 8:35

מכירת הנכסים לפיאט תאפשר את מיזוג בין שתי החברות; פיאט תרכוש את מרבית נכסי קרייזלר ב-2 מיליארד ד'



קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית שפשטה את הרגל, קיבלה את אישור בית המשפט למכור את נכסיה עד ל-27 במאי, כשיצרנית המכוניות האיטלקית פיאט תהיה הרוכשת המובילה למרבית הנכסים.



בתחילת השבוע ביקשה קרייזלר מבית המשפט בארה"ב לאשר מכירת הנכסים כחלק מהסכם שיתוף הפעולה שלה עם פיאט. מכירת הנכסים תאפשר ליצור את יצרנית המכוניות השישית בגודלה בעולם, באמצעות מיזוג שלא התאפשר מחוץ לפתרון פשיטת הרגל בשל התנגדות חלק מנושי קרייזלר.



פיאט מעוניינת לרכוש את מרבית נכסיה של קרייזלר בעבור 2 מיליארד דולר. אם פיאט לא תזכה לרכוש את מרבית הנכסים של קרייזלר, תהיה יצרנית המכוניות האיטלקית מחויבת לשלם עמלת פירוק עסקה של 35 מיליון דולר לקרייזלר.



משרד האוצר האמריקאי העניק לקרייזלר הלוואת פשיטת רגל בשווי 4.5 מיליארד דולר כדי לסייע לחברה לארגן את עצמה מחדש. תנאי ההלוואה כוללים השלמת מכירת נכסים לפיאט או עסקה דומה בתוך 60 יום, מסגרת זמנים שקבע אובמה באופן אישי.



בסוף אפריל נכנסה ענקית הרכב האמריקאית קרייזלר להליכי פשיטת רגל (צ'פטר 11), לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. במקביל, הודיע הממשל האמריקאי כי הושג הסכם שותפות בין קרייזלר לבין פיאט, יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה, במסגרתו תקבל פיאט בשלב ראשון נתח של 20% ממניות קרייזלר, ובהמשך תגדיל אותו ל-35% במידה שקרייזלר תעמוד במספר יעדים שנקבעו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully