וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחיה הרבעוניים של דיסני צנחו ב-46%, אך עלו על תחזיות אנליסטים

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 9:25

מנכ"ל דיסני: פעילות אולפני הסרטים הייתה מאכזבת; יתכן שנאלץ להפיק פחות סרטים השנה



דיסני, חברת המדיה הגדולה בעולם, דיווחה אמש על צניחה של 46% ברווחיה לרבעון השני של שנת הכספים, שהסתיים ב-28 במארס, על רקע הירידה בהכנסות חטיבות הסרטים ופארקי השעשועים.



הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-613 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסותיה של החברה ירדו ב-7% ל-8.09 מיליארד דולר. להוציא עלויות של 305 מיליון דולר, הקשורות לירידת ערך נכסים ולקיצוצי משרות, עמד הרווח על 43 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים, שצפו רווח של 40 סנט למניה.



החטיבה שנפגעה בצורה החמורה ביותר מהמשבר הנוכחי היא חטיבת הסרטים של דיסני, שהרווח התפעולי שלה צנח ברבעון השני של שנת הכספים ב-97% ל-13 מיליון דולר. מנכ"ל דיסני, רוברט אייגר, אמר אתמול כי פעילות אולפני הסרטים הייתה מאכזבת, וכי במסגרת קיצוצי העלויות ייתכן שהחברה תיאלץ גם להפיק פחות סרטים השנה.



לנוכח החרפת המשבר הכלכלי, שגרם לירידה במספר התיירים בפלורידה ובקליפורניה, נאלצה דיסני באחרונה להלחם על מעמדה, בכך שהורידה מחירים באתרי הנופש ופארקי השעשועים שלה, וקיצצה משרות בחטיבות הנופש והטלוויזיה.



סמנכ"ל הכספים של דיסני, טום סטאגס, אמר אתמול כי כרגע ההזמנות לאתרי הנופש של החברה לרבעון הנוכחי כבר עולות על אלה של הרבעון המקביל בשנה שעברה. "המצב גרוע שם בחוץ, אך אנשים עדיין נופשים," אמר דיוויד בנק, אנליסט ב-RBC קפיטל מרקטס בראיון לבלומברג. "החבילות המוזלות שדיסני מציעה כיום מפתות אותם", הוסיף.



במהלך הרבעון הקודם קיצצה דיסני 1,900 משרות בפארקי השעשועים שלה בארה"ב ועוד 200 משרות ברשת ABC. כמו כן אוחדו חטיבות התכנות ואולפני הטלוויזיה של ABC במאמץ לחסוך בעלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully