וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס נגד פישר: "הנגיד פעל בפרשת דנקנר בצורה מכוערת שלא מקובלת בעולם העסקי"

ערן אזרן

6.5.2009 / 10:02

שטראוס: "יש כל-כך הרבה רכילות והדלפות מכוערות בשני הכיוונים - זה דבר שלא מקובל בעולם העסקי"



"פישר פעל בצורה מכוערת ולא נכונה בפרשת דנקנר - הוא התנהל בצורה שלא מקובלת בעולם העסקי", כך אמר הבוקר מיכאל שטראוס, יו"ר דירקטוריוון שטראוס החזקות, בראיון לתוכניתו של רזי ברקאי, "מה בוער". לדברי שטראוס, "אני לא המומחה הכי גדול לבנקים - אני מומחה לניהול, ואני חושב כי יש דרך ניהול בעולם העסקי. אסור ליצור מצב שבו עולים על עץ ולא יכולים לרדת ממנו", אמר.



שטראוס הוסיף כי "סטנלי פישר הקפיא את שער הדולר ויצר נזק בלתי הפיך למשק הישראלי ולהיי-טק, מה שהביא לאחר מכן לפיטורים ולסגירת מפעלים רבים".



"יש כל-כך הרבה הרבה רכילות - מה לא בסדר בבנק. ההדלפות המכוערות בשני הכיוונים הם דבר שלא מקובל בעולם העסקי. בשביל מה בנק ישראל היה צריך את זה? הוא יכול היה לגמור את זה בשקט. זה בוצע בצורה לא נכונה".



בתשובה לשאלתו של ברקאי האם נעשה לדנקנר רצח אופי, השיב שטארוס כי התשובה ברורה. "בעבר נעשו בבנקים שגיאות גודלות יותר. ההתעקשות של בנק ישראל, ההדלפות, התגובה - נעשו בצורה ניהולית לא מקצועית".



כשנשאל האם העליות האחרונות בשווקים מצביעים על היציאה מהמשבר, השיב שטראוס כי הוא לא רואה שהסוף קרוב. האמון בבנקים אמנם עלה כתוצאה מהפעילות שנעשתה בעולם, אך השיכבה השנייה - התעשייה הייצוא והתפוקות תמשיך להביא לפיטורי עובדים, וייקח עוד זמן עד שתגיע ההתאוששות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully