וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הליש"ט עשויה לעלות לרמה של 1.54 דולר בטווח הקצר

6.5.2009 / 10:17

המטבע האנגלי נסחר בשיא של ארבעה חודשים אל מול הדולר, לאור השיפור בתיאבון לסיכון בקרב המשקיעים אשר דחף למעלה את שוק המניות



השטרלינג עלה בזירת המט"ח, ונסחר בשיא של ארבעה חודשים אל מול הדולר. זאת, לאור השיפור בתיאבון לסיכון בקרב המשקיעים, אשר דחף למעלה את שוק המניות. האנליסטים מעריכים כי כוחו של השטרלינג עשוי לגבור עד לרמות של 1.54 דולר בטווח הקצר. מבחינה טכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית עומדת על 1.5373 דולר, המהווה שיא שנקבע ב-8 בינואר השנה.



השטרלינג זינק מעל הרמה הפסיכולוגית של 1.5 דולר, רמתו הגבוה ביותר מאז תחילת ינואר השנה. יחד עם זאת, חשש המשקיעים נשאר בהמתנה לקראת פגישת הבנק המרכזי בממלכה המאוחדת, ומבחן הלחץ על הבנקים הגדולים אשר הגביל את העליות של הפאונד האנגלי. השטרלינג נסחר סביב הרמות של 1.5055 אל מול הדולר, סביב הרמות של 149.00 אל מול הין וסביב הרמות של 0.8840 אל מול היורו בשעה 22:40 (GMT).



נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, בן ברננקי, הוסיף לסנטימנט החיובי בשווקים לאחר שאמר כי הכלכלה האמריקאית בדרכה להתאוששות בהמשך השנה, אבל ציין כי שיעור האבטלה עשוי לגדול עוד. למרות העליות החדות בשטרלינג ביום שלישי, תוצאות מבחן הלחץ על הבנקים הכניסו דאגה בקרב המשקיעים, כשהערכות מדברות על 10 מתוך 19 בנקים שיצטרכו לגייס הון נוסף.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בבריטניה יתפרסם מדד מנהלי הרכש בסקטור השירותים בשעה 8:30 (GMT). בארה"ב, בשעה 12:15 (GMT) יתפרסם סקר המשרות החדשות ללא המגזר החקלאי.



דולר/שקל



נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר אתמול כי החלטתו להותיר את הריבית על כנה נתמכה בנתוני אינפלציה גבוהים. נזכיר, כי הנגיד הפחית את הריבית ב-3.75% מאז חודש אוקטובר 2008, והיא כעת עומדת על רמה של 0.5% בלבד, כל זאת בכדי לתמוך בכלכלה המקומית. רמת האינפלציה עומדת על 3.6% בחודש מארס, כאשר היעד של הבנק המרכזי הינו 1%-3%. השקל הישראלי רשם עליות של 0.6%, כשברקע לכך הייתה חולשתו של המטבע האמריקאי בזירה הגלובלית, עקב הסנטימנט החיובי שדחף את שוק המניות מעלה ביום שלישי.



זהב



החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר אמש מתחת לרמה של 900 דולר לאונקיה, ירידה של 0.7%. ביקושים פיזיים חלשים והעלייה בתיאבון לסיכון, הורידו את הביקוש למפלט בטוח בדולר ובזהב. רמת התמיכה המשמעותית נמצאת סביב 890 דולר לאונקיה, ורמת ההתנגדות תעמוד על 917 דולר לאונקיה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר ביום שלישי סביב הרמות של 897.45 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט איבד כ-0.6% מכוחו, וסגר סביב הרמות של 54 דולר לחבית. זאת, לאחר שנסחר בשיא של 54.83 דולר לחבית. היום המשקיעים יתמקדו בנתוני מלאי הנפט השבועיים, והתחזית היא עלייה של 2.6 מיליון חביות מעל הצריכה בארה"ב. המימושים הרבים שהגיעו לאחר העליות בשווקים הורידו גם את הזהב השחור, והחזירו את ההפסדים אשר צבר הדולר.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בכיר בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully