וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות פורשה ופייש - בעלות השליטה בפורשה - ידונו היום כיצד להתאחד עם פולקסווגן

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 10:23

איחוד בין שתי יצרניות המכוניות יביא לירידה בחובותיה של פורשה, בשווי 9 מיליארד יורו, לפי בלומברג



בעלות השליטה ביצרנית המכוניות היוקרתית פורשה, משפחות פורשה ופייש, מתכננות להיפגש היום בזלצבורג שבאוסטריה כדי לדון בשאלה כיצד לשלב את יצרנית המכוניות עם פולקסווגן. איחוד בין שתי יצרניות המכוניות יביא לירידה בחובותיה של פורשה, בשווי 9 מיליארד יורו (12 מיליארד דולר).



בין הרעיונות לאיחוד בין שתי יצרניות המכוניות ישקלו המשפחות מיזוג ומציאת משקיע שירכוש נתח בחברה המאוחדת, או מכירת פורשה לפולקסווגן בתמורה למזומן ומניות, כך אמר מקור המקורב לחברות לבלומברג.



משפחות פורשה ופייש שולטות ביחד במחצית מפורשה. פורשה עצמה צברה 51% ממניות פולקסווגן מאז שנת 2005, כדי להגן על קשריה עם יצרנית המכוניות הגרמנית, ועם ספקיה. יו"ר הדירקטוריון המפקח של פורשה, וולפגנג פורשה, נאבק לגייס כספים כדי להגדיל את נתח פורשה בפולקסווגן ל-75%.



מנכ"ל פורשה, וונדלין ווידקינג, דוחק בחברה להתמזג עם פולקסווגן ולהניח למשקיע מהעולם הערכי לרכוש נתח, כך אמר המקור לבלומברג. אם יבחרו שתי המשפחות באפשרות זו, ייתכן שהן יאלצו לרכוש מניות בכורה.



מצד שני, פרדיננד פייש, יו"ר הדירקטוריון המפקח של פולקסווגן מעוניין להעביר את פורשה לידיה של פולקסווגן - תוכנית לה מתנגד וולפגנג פורשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully