וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית: תהליך שיקום הכלכלה באסיה יהיה ארוך; הממשלות ייאלצו לתת יותר סיוע

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 10:23

קרן המטבע צופה כי הצמיחה באסיה והפסיפיק תאט ל-1.3% השנה, אך תתאושש ב-2010



תהליך השיקום של כלכלות אסיה מהמשבר יהיה ארוך, ויאלץ את הממשלות לנקוט באמצעים פיסקליים יעילים על מנת להתאושש, כך מסרה היום קרן המטבע הבינלאומית (IMF). קרן המטבע צופה כי הצמיחה באסיה, כולל יפאן, אוסטרליה וניו זילנד, תאט ל-1.3% השנה, לעומת 5.1% ב-2008, אך ב-2010, לדבריה, עשויות כלכלות אסיה לרשום צמיחה של 4.3%, למרות ההתאוששות האיטית הצפויה.



מדינות אסיה והפסיפיק צריכות לספק יותר תמיכה ונזילות למערכות הבנקאיות בהן, לדברי ה-IMF. על הממשלות להשתמש במדיניות פיסקלית יוצאת דופן, ולהתמקד בהגברת הצריכה המקומית. באחרונה העלו כלכלנים את תחזיותיהם לצמיחה באסיה השנה, לאחר שסימני התאוששות נראו בסין, על רקע עליית קצב הייצור, ולאחר שהממשלות באיזור התחייבו להזרים 950 מיליארד דולר לסיוע לכלכלה.



"אופיו הגלובלי של המשבר הנוכחי והישענותה של אסיה על יצוא מכבידים על הציפיות להתאוששות מהירה בפעילות הכלכלית באיזור", מסרה ה-IMF. "למרות מאמצי הממשלות לעורר את הביקוש באיזור, עדיין תלויה הבראתה של הכלכלה בשיקום הפעילות העולמית".



המיתון, שגרם לירידה בביקוש לסחורות מאסיה ואילץ חברות רבות לפטר מאות אלפי עובדים, פגע באסיה במהירות גדולה ובעוצמה חזקה, לדברי קרן המטבע. ארגון הסחר העולמי צופה השנה ירידה בסחר העולמי לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה, בשל הירידה בביקוש באירופה ובארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully