וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: עוד לא התחלנו לנקוט בצעדים פורמלים להדחתו של יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר

צבי זרחיה

6.5.2009 / 11:13

פישר בוועדת הכספים: "הכוונות שלנו הן לשמור ולחזק את יציבות המערכת הבנקאית לא פחות מכל דבר אחר"



"עוד לא התחלנו לנקוט בצעדים פורמלים (להדחתו של יו"ר בנק הפועלים דני דנקנר - צ"ז) אנו מקווים שנוכל להגיע לפשרה עם בנק הפועלים . במהלך התהליך יש אפשרות לבנק הפועלים לערער על החלטת המפקח על הבנקים. המשימות שלנו והכוונות שלנו הן לשמור ולחזק את היציבות של המערכת הבנקאית בישראל לא פחות מכל דבר אחר, ולחזק את בנק הפועלים ואת הניהול של בנק הפועלים" - כך אמר הבוקר נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר בוועדת הכספים.



לדבריו, "הכוונה שלנו היתה לטפל בעניין בשקט כפי שעושים בכל העולם. איננו המדינה הראשונה שבה קיבל מפקח על הבנקים החלטה על בסיס עובדות להציע לבעלי שליטה לשנות את ההנהלה הבכירה. בדרך כלל עושים לגמרי בשקט ונותנים לאנשים לצאת בכבוד מהמצב שבו נמצאים. כך לא קרה".



הנגיד הדגיש ש"הגענו למסקנה שאנו צריכים לעשות את זה. זו טעות להיכנס לעניין זה כי באמצע ישום הצעדים שהתחלנו לנקוט בהם. אני יכול להבטיח שלא היינו נכנסים למסלול הזה בלי לשקול כל צעד ולחשוב על ההשלכות המרחיקות באמצעו המשבר הפיננסי הכי גדול מאז סוף מלחמת העולם השנייה".



עוד אמר הנגיד "משימה שנייה בהמשך התהליך הזה המטרה שלנו לשמור על האמון של הציבור במערכת הבנקאית. העובדה שהמפקח נוקט בצעדים כדי לשמור על היציבות של הבנק יגביר את אימון של הציבור בבנק ולא ההיפך. הסמכות של המפקח על הבנקים היא גורם מרכזי שאנו יוצאים מהמשבר הזה יותר טוב ממדינות במערב. בגלל המפקח והפיקוח והפיקוח הנחוש שלו המערכת הבנקאית הישראלית בין הכי טובים בעולם. לדעתנו אין בנק שיש בו סכנה של נפילה יש



העובדה שהמפקח לא נתן לבנקים להוריד את הלימות ההון באמצע השנה שעברה כשהבקשות החלו להעלות היא הסיבה שאנו נמצאים במצב טוב היום. יש להם מספיק הון לטפל בבעיות שעלולות לקרות לאור העובדה שהתייחסנו שצפויה תקופה ארוכה של עלייה באבטלה בהן אנשים לא יוכלו לשלם עבור ההלואות שהם קיבלו. זו תהיה תקופה מאוד קשה להנהלות הבנקים. אנו שומרים על היכולת של הבנקים להתמודד עם הביע הזו. אם מישהו רוצה להחליש את הסמכות של המפקח הוא יגרום נזק למשק, למערכת הבנקאית הישראלית ולאנשים שהכסף שלהם נמצא בבנקים ישראליים. אסור ולא אתן לאף אחד להחליש את הסמכות והאחריות שיש למפקח למפקח על הבנקים. זה לא מקובל שיש בקשה מנומסת מהמפקח על הבנקים לנקוט בצעד ואחר כך להתחיל בויכוח ציבורי כל כך הרבה בקשות לא לנקוט בזה. כל פעם שיש הוראה מהמפקח על הבנקים נצא לדיון ציבורי האם מותר לא לבקש? אם כך לא יהיה לנו פיקוח על הבנקים. הפיקוח על הבנקים הציל את המשק הזה בשנה האחרונה מהבעיות שנמצאות במדינות אחרות.



כפי שנחשף הבוקר ב-TheMarker, יו"ר בנק הפועלים דני דקנר מפעיל לחצים על יושבי ראש ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס )ליכוד) ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה). דנקנר טילפן שלשום אל אקוניס וביקש להיפגש עימו. שליח מטעמו פנה גם לגפני בבקשה לתאם פגישה ביניהם.



יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הודיע שהועדה תקיים ביום ד' בעוד שבוע דיון בפרשת בנק הפועלים. לדבריו, נענה לדרישת בנק ישראל לדחות את הדיון עד לקבלתן ביום ב' של תשובות בנק הפועלים לבנק ישראל. לדיון יוזמנו המפקח על הבנקים בבנק ישראל רוני חזקיהו ויו"ר בנק הפועלים דני דנקנר.



ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) דרשה שהועדה תעניק גיבוי לנגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים רוני חזקיהו על הפעולות האחראיות שחשובות ליציבות הפיננסית של בנק ישראל ולבנק הפועלים.



לדבריה, " חיוני שנגן על הפיקוח על הבנקים ונגן על הנגיד ונאפשר להם לפעול באופן אחראי. אני קוראת לשרי אריסון להגיע לסיכום מהיר ביותר עם המפקח והנגיד בפרשת דני דנקנר. עושה רושם שאריסון לא מבינה את המשמעות הציבורית והעסקית של דרישת הנגיד והמפקח להחליף את ההנהלה. יתכן שטובת ההנהלה לא עומדת לנגד עיניה של אריסון. היא צריכה לבוא לנגיד ולומר תודה שהבנק עוד קיים".



יחימוביץ הוסיפה כי "אם אנו צריכים להשוות את שיקול הדעת של דני דנקנר ושרי אריסון ושל הנגיד והמפקח על הבנקים אין היסוס גדול שיקול הדעת של הנגיד גובר. אנו לא עובדים אצל שרי אריסון אלא אצל הציבור ולכן צריך לתת גיבוי מקיף למפקח ולנגיד".



ח"כ אמנון כהן (ש"ס) ביקש לקבל הסברים לתביעה להדיח את יו"ר בנק הפועלים. אני סומך על שיקול הדעת של הנגיד. אנא וטרד מההתנהלות של בנק הפועלים. החלפה פרסנולית דבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully