וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסחר תנודתי באירופה; לונדון ופרנקפורט יורדות ב-0.1%; פאריס עולה ב-0.2%

רונית דומקה

6.5.2009 / 11:22

מחר צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה אשר צפויה לרדת לרמת שפל של 1%



מסחר תנודתי נרשם כעת בבורסות אירופה, לאחר שאמש פירסמה הנציבות האירופית תחזית קודרת לכלכלת גוש היורו. לונדון ופרנקפורט יורדות ב-0.1%; פאריס עולה ב-0.2%.







הנציבות האירופית הודיעה אתמול כי להערכתה כלכלת אירופה נמצאת בעיצומו של המיתון העמוק ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. הנציבות צופה שהתאוששות כלכלית לא תחל לפחות עד השנה הבאה, וכי למעלה מ-11% מהמועסקים במדינות גוש היורו יצטרפו השנה למעגל האבטלה. לפי ההערכות ברבעון הראשון רשם התמ"ג של גוש היורו נסיגה של 2.5%.



מחר צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה. לפי ההערכות יוריד הבנק המרכזי את הריבית לגוש היורו, לרמת שפל של 1% ויכריז על אמצעים נוספים להשבת האשראי לשוק והצמיחה הכלכלית. כיום עומדת הריבית בגוש היורו על 1.25%.



BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת, עולה ב-7% לאחר שדיווח היום על ירידה של 21% ברווחיו ברבעון הראשון של 2009, מתחת לתחזיות האנליסטים. הרווח הנקי של BNP הסתכם ב-1.56 מיליארד יורו (2.08 מיליארד דולר), לעומת רווח של 1.98 מיליארד יורו ברבעון המקביל שנה קודם לכן.



מניות בנקים אחרים באירופה רושמות ירידות: דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, יורד ב-1.2% וקרדיט סוויס השוויצי מאבד 1.4%.



מניית ב.מ.וו, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, עולה ב-4.4%, לאחר שדיווחה על הפסד קטן מהצפוי ברבעון הראשון של 2009. הפסדיה של ב.מ.וו, זה הרבעון השני ברצף, עמדו על 202 מיליון דולר, לעומת רווח של 647 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. לדברי החברה, נגרם ההפסד בשל הירידה בביקוש על רקע החרפת המיתון. מניית פיאט עולה ב-0.6%, רנו מוסיפה 1%.



ירידות נרשמות במגזר הסחורות, על רקע ירידת מחירי הנפט והמתכות. רויאל דאץ' של, חברת הנפט הגדולה באירופה, יורדת ב-2.1%. מניותיהן של חברות הכרייה BHP ביליטון וריו טינטו מאבדות 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully