וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי מימון יוצא להגנת ישראל פרי: פרי לא תכנן לברוח מישראל בסיוע שלי

נורית רוט

6.5.2009 / 7:10

כך כותב איש העסקים בתצהיר שהגיש לבג"ץ בתמיכה לעתירת פרי לאפשר לו לעיין בתיק החקירה שנפתח בעניינו



"הטענה לפיה ישראל פרי תכנן לברוח מהארץ בסיוע שלי הינה שקר גס; מדובר בהשמצה פרועה, חסרת יסוד, בלתי אמיתית הפוגעת בי ובישראל פרי ללא כל בסיס" - כך כותב איש העסקים קובי מימון בתצהיר שהגיש לבג"ץ בתמיכה לעתירתו של ישראל פרי לאפשר לו לעיין בתיק החקירה שנפתח בעניינו ואשר נסגר בעילה לפיה "נסיבות העניין אינן מצדיקות את המשך החקירה". מימון הוא בעל השליטה בחברת אקויטל הציבורית המחזיקה במגוון רב של עסקים בתחום התשתיות והנדל"ן, ובין היתר מחזיק ב-28% מקידוח הגז "תמר 1".



בפברואר השנה נשלח פרי לכלא לשם ריצוי עונש המאסר שנגזר עליו בגין הרשעתו בעבירות גניבה וקבלת דבר במרמה. זאת לאחר שבית המשפט העליון השתכנע כי קיים חשש ממשי שפרי יימלט מאימת הדין מחוץ לגבולות ישראל. שופטי העליון קיבלו את עמדת המדינה כי פרי החל בהליכים בפועל כדי להימלט מישראל לאחר שהמדינה הגישה לבית המשפט בדלתים סגורות חומר סודי לגיבוי טענה זו.



סנגורו של פרי, עו"ד יעקב וינרוט, אמר כי מדובר ב"הליך יוצא דופן" שבו לא נמסר לסנגורים כל מידע על עילת מעצרו באמתלה כי מדובר במידע חסוי, וכי הוא אינו יודע דבר לגבי טיב המידע שמצוי בידי המשטרה. בדיון הוזכר כי פרי נחקר במשטרה על קשריו עם קובי מימון, בטענה כי פרי ניסה להסתייע במימון כדי להימלט מישראל. לדברי וינרוט, מימון הוא אחד מידידיו הטובים של פרי ואולם "קובי מימון לא נחקר עד הדקה הזאת".



בתצהירו אומר מימון כי הוא "ידיד של משפחתו של ישראל פרי מזה זמן רב". לדבריו, "על אף ששמי פורסם בתקשורת, איש מגורמי אכיפת החוק לא ההין לפנות אלי ולבקש ממני את גרסתי בעניין, ואף הוחלט לסגור את תיק החקירה ללא כל פנייה אלי, והדברים מדברים בעד עצמם. הנני בעל אינטרס, כמובן, כי חומר החקירה ייחשף על מנת שיוכח כי הדברים היו נטולי כל בסיס".



פרי טוען בעתירתו כי פתיחת תיק החקירה והפרסומים בעיתונות אודות "ניסיון בריחה" כביכול מצדו פגעו קשות בשמו הטוב, והמעט שאפשר לבקש בשלב זה הינו שהפרקליטות תשנה את עילת הסגירה של התיק עתה. לדבריו, אי המצאת חומר החקירה לידיו, המונעת הגשת עתירה לשינוי עילת סגירת התיק, גורמת לו נזק חמור נוסף המתבטא בסיווגו בשירות בתי הסוהר כאסיר בסיכון גבוה להימלטות, באופן השולל ממנו זכויות יסודיות אשר אינן נשללות מאסירים אחרים, ובהן שלילת חופשות וביקורים וכן אזיקתו באזיקים באופן תדיר גם בתוך כתלי בית הסוהר.



בפברואר השנה דחה בית המשפט העליון את ערעורו של פרי על הרשעתו בגניבה של כ-320 מיליון מארק גרמני מכספי פרמיות ביטוח ששולמו לחברות בשליטתו ובקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. עם זאת, החליט בית המשפט להפחית את מאסרו מ-12 שנים ל-10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully