וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"בוסטון גלוב" ניצל מסגירה, לאחר שהמו"לית ניו יורק טיימס הגיעה להסכמה עם איגודי העובדים

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 13:45

איגוד העובדים הגדול ביותר של העיתון הסכים לויתורים כספיים בשווי 10 מיליון דולר



המו"לית ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון היומי "בוסטון גלוב", הודיעה היום כי הצליחה להגיע להסכמה עם איגוד העובדים הגדול ביותר המייצג את עובדי ה"גלוב", ובכך הסירה למעשה את איומיה לסגור את העיתון. ההסכם הושג לאחר דיונים שנמשכו 10 שעות, והתנהלו סביב התנגדותו של איגוד העובדים לדרישתה הראשונית של החברה לקיצוץ עלויות בסך 20 מיליון דולר.



החברה דרשה מהאיגודים קיצוצי שכר נרחבים, כמו גם את ביטולה של העסקתם המובטחת לכל החיים של כ-190 עובדים בעלי ותק ממוצע של יותר מ-17 שנה. האיגוד, בתגובה, הסכים לקיצוצי שכר של 3.5%, הפחתת ההטבות לעובדים, קיצוץ מענקי פרישה, חופשות ללא תשלום וכן לשבוע עבודה ארוך. לטענת האיגוד, מסתכמים ויתוריו הכספיים ב-10 מיליון דולר.



בשבועות האחרונים איימה ניו יורק טיימס לסגור את ה"גלוב" הוותיק, אשר נוסד לפני 137 שנים, בעקבות הפסדיו של העיתון ולאחר שאיגודי העובדים סירבו לדרישות החברה לקיצוץ עלויות. לטענת ניו יורק טיימס, מפסיד ה"בוסטון גלוב" 85 מיליון דולר מדי שנה בעקבות ההידרדרות המתמשכת בענף העיתונות בארה"ב והמשבר הכלכלי המחריף, שהוביל לירידה חדה בהכנסות מפרסום.



ביום שני היתה החברה אמורה להודיע על כוונתה לסגור את העיתון בתוך 60 יום, אך לאחר מו"מ בין איגודי העובדים של העיתון, הצליחה החברה להגיע להסכמה עם שישה מהם בנוגע לקיצוצים הנדרשים. איגוד העובדים הגדול ביותר ב"בוסטון גלוב", המייצג יותר מ-600 עיתונאים, עובדי דסק, עובדי מחלקת הפרסום ועובדי מנהלה, היה היחיד אשר לא הצליח להגיע להסכמה עם הנהלת העיתון עד היום.



ניו יורק טיימס רכשה את "בוסטון גלוב" ב-1993 תמורת 1.1 מיליארד דולר - הסכום הגדול ביותר ששולם אי פעם עבור עיתון אמריקאי. בחודש שעבר דיווחה החברה על הפסד של 74.5 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, לעומת הפסד של 335 אלף דולר ברבעון המקביל שנה קודם לכן, בעקבות נפילה של 28% בהכנסות פרסום וההפסדים הכבדים של "בוסטון גלוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully