וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.בי.אי מורידים המלצה לטבע: הדו"ח שפירסמה החברה סביר

יובל מעוז

6.5.2009 / 14:09

בבית ההשקעות הורידה המלצתם לחברה ל"נייטרלי": "עיני המשקיעים מופנות להזדמנויות אחרות בשוק"



יום לאחר פרסום דו"חות הרבעון המאוחדים של טבע עם באר, הורידו בבית ההשקעות אי.בי.אי את המלצתם למניית החברה. אי.בי.אי הורידו את ההמלצה מ"קנייה" ל"נייטרלי". מחיר היעד נותר על 51 דולר, מחיר המרוחק מ-16.3% ממחיר המניה בשוק.



באי.בי.אי מסבירים כי הדו"חות שהציגה אתמול טבע לרבעון הראשון של 2009 היה סביר, עם אכזבה קלה בשורת המכירות בגלל דולר נמוך ועם אופטימיות לגבי המשך השנה.



"בשורת המכירות טבע הציגה מכירות של 3.15 מיליארד דולר, מתחת לתחזיות, בגלל השפעת מט"ח - התחזקות הדולר הביאה לפער של כ-200 מיליון דולר במכירות בפועל מול התחזיות המוקדמות", כותבת האנליסטית נתלי גוטליב.



בבית ההשקעות הורידו ההמלצה מאחר שלהערכתם "החברה נמצאת כרגע בשלב התדלוק, כלומר, ייקח זמן עד שנראה תוצאות,ובהינתן הפער הקטן יחסית בין מחיר היעד למחיר המניה בשוק - אנו מורידים את המלצתנו לנייטרלי". גוטליב מציינת כי מניית החברה כמעט שלא נפגעה במשבר האחרון, ובכך ניכרת הדפנסיוויות שבהשקעה בה. עם זאת, מסכמת גוטליב כי המניה נסחרת בפער קטן יחסית מול מחיר היעד: "ברמות מחירים אלו ובמצב השוק הנוכחי לדעתנו עיני המשקיעים מופנות להזדמנויות אחרות בשוק".



להערכת בית ההשקעות, טבע צפויה להציג שיפור מרבעון לרבעון, כאשר המחצית השנייה צפויה להיות חזקה משמעותית מהמחצית הראשונה, ובה יתרכזו רוב השקות הגנריקה שצפויות השנה.



טבע סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם הכנסות של 3.15 מיליארד דולר - צמיחה של 22% במכירות בהשוואה לרבעון הראשון ב-2008, וברווח נקי מתואם של 634 מיליון דולר - עלייה של 4% לעומת הרבעון המקביל. ציפיות האנליסטים היו להכנסות של 3.4 מיליארד דולר ולרווח של 68 סנט למניה. בפועל, הסתכם הרווח המדולל ב-71 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully