וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באי.בי.אי מורידים את ההמלצה לטבע ל"ניטרלי"; "המניה נסחרת בפער קטן יחסית מול מחיר היעד - 51 דולר"

נועה פרייס

6.5.2009 / 14:20

האנליסטים טוענים כי מנועי הצמיחה של טבע אמנם חזקים מאוד, אבל כרגע אנו נמצאים בשלב תדלוק המנועים וייקח זמן עד שנראה תוצאות



חברת טבע  פרסמה אתמול את דו"חות הרבעון הראשון לשנת 2009, שעקפו את תחזיות הרווח של האנליסטים. אך למרות זאת, באי.בי.אי מורידים היום את ההמלצה למניית החברה, מ"קנייה" ל"ניטרלי". מחיר היעד למניית טבע נשאר באותה רמה, ועומד על 51 דולר למניה. "להערכתנו, מניית טבע נסחרת בפער קטן יחסית מול מחיר היעד (51 דולר). ברמות מחירים אלו, עיני המשקיעים מופנות להזדמנויות אחרות בשוק", טוענת נתלי גוטליב אנליסטית באי.בי.אי.



בבית ההשקעות אומרים כי מדובר בדו"ח סביר, עם אכזבה קלה בשורת המכירות בגלל הדולר הנמוך, ועם אופטימיות לגבי המשך השנה. "מדובר בדו"חות ראשונים לחברה הממוזגת טבע ובאר, רבעון ראשון שבו מתחילים ליצור חברה מאוחדת עוצמתית חדשה, מתחילים לראות את פירות המיזוג ויחד עם כל העלויות הנלוות לתהליך המיזוג ויצירת הסינרגיה המצופה", טוענת גוטליב.



האנליסטים באי.בי.אי אומרים כי טבע הינה חברה טובה וחזקה, עם צמיחה מובטחת לשנים הבאות. "מניית החברה כמעט ולא נפגעה במשבר האחרון, ובכך ניכרת הדפנסיביות שבהשקעה בה", טוענת גוטליב. אך למרות זאת, באי.בי.אי אומרים כי לאור הפער הקטן בין מחיר היעד למחיר המניה, ולאחר בחינת מנועי הצמיחה של טבע לשנים הבאות, הם מורידים את ההמלצה ל"ניטראלי".



"ירידת שיעור הצמיחה בפרמצבטיקה ברמה הגלובלית ובארה"ב, ירידה מתמשכת בהזדמנויות לאתגור פטנטים של תרופות מקור, תחרות גוברת מצד חברות הגנריקה וחברות הביג-פארמה, בתחום הביוגנריקה יעבור זמן עד שנראה מזומן, ואי ודאות מסוימת לגבי עתיד מוצרי המקור של טבע - כל אלו מובילים אותנו לשינוי ההמלצה. חשוב להדגיש כי מנועי הצמיחה של טבע הם חזקים מאוד, אבל כרגע אנו נמצאים בשלב תדלוק המנועים. ייקח זמן עד שנראה תוצאות", מסכמים האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully