וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות הסחר הפדרלית חוקרת את גוגל ואפל בחשד להפרת חוקי ההגבלים העסקיים

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 15:19

שתי החברות נחשבות למתחרות בתחומי האינטרנט והסלולר וחולקות שני דירקטורים משותפים



נציבות הסחר הפדרלית (FTC) פתחה בחקירה נגד גוגל ואפל, בנוגע לקשרים בין מועצות המנהלים של שתי החברות, כך דיווח השבוע העיתון "ניו יורק טיימס".



החברות חולקות שני דירקטורים משותפים: מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, ומנכ"ל חברת התרופות ג'ננטק לשעבר, ארתור לווינסון. בכך, טוען ה-FTC, ישנה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים, האוסרים על חברות מתחרות לשתף פעולה באופן צמוד מדי, שכן הדבר עשוי להביא להפחתת התחרות ביניהן, ולפגוע באינטרסים של הצרכנים.



עד התקופה האחרונה לא היווה הקשר בין מועצות המנהלים בעיה, שכן אפל פעלה בתחומי התוכנה והחומרה, וגוגל היתה מנוע חיפוש מקוון. בשנתיים האחרונות הרחיבו שתי החברות את פעילותן בתחומי האינטרנט והסלולר, וכעת הן נחשבות למתחרות - אפל היא בעלת דפדפן האינטרנט ספארי, בעוד שגוגל השיקה בשנה שעברה את דפדפן כרום. אפל הציגה לעולם את מכשיר האייפון, ואילו גוגל פיתחה את מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד.



לפני כשנה ספגה גוגל ביקורת לאחר שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יאהו בתחום הפרסום המקוון. המבקרים טענו כי ההסכם בין שתי המתחרות מאיים על התחרות בענף הפרסום המקוון. מיקרוסופט ויריבות אחרות של השתיים טענו כי גוגל כבר שולטת על 70% משוק הפרסום המוצמד לתוצאות החיפוש, וכי העסקה עם יאהו תגדיל את נתח השוק שלה ל-90%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully