וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה: אגד ביטלה 100 אלף נסיעות בשנה אחת

אבי בר-אלי

6.5.2009 / 16:02

הרפורמה בתחבורה הציבורית הביאה לייעול מסוים - אך הזלזול בנוסעים נמשך



אי ביצוע של 98,090 נסיעות בשנה, ביצוע נסיעות בניגוד לתכנון, אי-עמידה בלוח הזמנים, מפגעים וניקיון לקוי בתחנות המרכזיות, דיווח חסר למשרד התחבורה, טיפול חסר בתלונות הציבור, דיווח לקוי על מצב האוטובוסים, שילוט לקוי בתחנות וחוסר מידע לציבור - אלה עיקרי הליקויים עליהם מצביע דו"ח מבקר המדינה אשר בחן את פעילות קואופרטיב אגד בשנים 2006-7.



המבקר קובע כי למרות שרמת השירות באגד ירדה ברוב מדדי השירות יחסית לשיפור שחל ברמת השירות של המפעילים הפרטיים המתחרים, ממשיך משרד התחבורה בפיקוח רופף יחסית על אגד לעומת המפעילים הפרטיים, ואף אישר לאגד בשנים 2008-2000 לבצע שינויים בקווים ישנים ולהפעיל קווים חדשים שחלקם לא הוגדרו בהסכם התחרות וניתנו לאגד ללא מכרז.



באגד חולקים על קביעת המבקר לגבי מספר הנסיעות שלא בוצעו, וטוענים כי הדו"ח אינו מתחשב בקשיים החיצוניים בהם נתקלת אגד בדרכים ואשר משבשים את מערך נסיעות האוטובוסים. עוד טוענים באגד כי יישמו את המלצת המבקר באשר לשיפור מערך הטיפול בפניות ציבור וכי התקינו מערכת ספירת נוסעים ב-250 אוטובוסים.

הרפורמה בתחבורה הציבורית, כותב המבקר, הביאה אמנם להתקדמות מסוימת בהגדלת השימוש בה, הגברת התחרות והעלאת רמת השירות אך עדיין ישנם ליקויים רבים ברמת השירות שמספקים מפעילי התחבורה הציבורית באוטובוסים. המבקר קורא למשרד התחבורה להקים את רשות התחבורה הציבורית המעוכבת, להעמיק את האכיפה בתחומים המהותיים הקשורים לשירות לנוסע (נהיגה מסוכנת, חובת דיווח של המפעילים, עמידה בלוחות זמנים ואדיבות נהגים) ולבחון מחדש את המשקל הניתן במכרזים להפרטת קווי האוטובוסים לאיכות השירות מול המחיר המוצע במכרז.



המבקר רואה בחומרה את התופעה שבה ישובים עירוניים נותרים ללא תחבורה ציבורית הולמת, ומקדיש את אחד הסעיפים לכישלון הפעלת אשכול התחבורה הציבורית בעיר מודיעין: "למרות שמודיעין היא עיר חדשה יחסית, לא הוכנו וממילא לא בוצעו תוכניות מסודרות לפיתוח תשתית תחבורה בעיר כנדרש", קובע המבקר, ומצביע גם על משקל התשתיות הפיסיות בישובים בכישלון המפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully