וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מקוב: על הממשלה לתת תמריץ למובטלי ההיי-טק - לעשות שנת שירות במפעלים המסורתיים

חיים ביאור

6.5.2009 / 16:07

מקוב טען שהפנייה לתעשייה המסורתית טובה יותר מהפנייה לעבודה כמורים לאנגלית ומדעים בבתי הספר



נשיא ומנכ"ל טבע לשעבר, ישראל מקוב, קרא אתמול לממשלה לתת תמריץ למי שפוטרו מענף ההיי-טק מאז פרוץ המשבר הכלכלי: מפוטרים אלה יועסקו למשך שנה במפעלי התעשייה המסורתיים, בשכר הנהוג במפעלים אלה.



מקוב, כיום יו"ר גיוון אימג'ינג, טען שפתרון זה, של הפניית מפוטרי ההיי-טק לתעשייה המסורתית, טוב לא פחות, ואף יותר, מהפתרון האחר שהוצע למפוטרי ההיי טק: הפנייתם לעבודה כמורים לאנגלית ומדעים בבתי הספר, פרוייקט שהצליח רק חלקית.



מקוב, דיבר בכנס של התאחדות התעשיינים בנושא "חדשנות ומו"פ בתעשיה המסורתית", קרא לענף ההייטק להעביר עבודות לקבלני משנה ישראלים, במקום לקבלנים בחו"ל, דבר שיעודד את התעשייה המסורתית הישראלית.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר בכנס שבמסגרת דיוני "השולחן העגול" (המשותף לממשלה, למעסיקים ולהסתדרות) סוכם שיוגדלו האפשרויות של מפעלים קטנים ובינוניים להשתתף במכרזים ממשלתיים. הכוונה היא שמכרזים גדולים שמפרסמת הממשלה יפוצלו למכרזים קטנים יותר ודרישות הסף להשתתפות במכרזים ממשלתיים יורדו.



פרופ' מנואל טרכטנברג, יו"ר המועצה הכלכלית, אמר בכנס, כי להערכתו הכלכלה העולמית לא תחזור בקרוב לגיאות שהיתה לפני פרוץ המשבר, דבר המשליך גם על ישראל. "תהיה פחות נכונות לממן וליטול סיכונים. ניכנס לעידן של גלובליזציה מהוססת", הוא אמר. "התאוששות נרחבת בכלכלת ישראל תתרחש רק לאחר שיהיה מפנה בחו"ל. אנו בעצמנו איננו מסוגלים לחולל מהפיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully