וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים בארה"ב: קמעונית היוקרה נימן מרקוס על סף חדלות פירעון

סוכנויות הידיעות

6.5.2009 / 16:35

אנליסטים: 19% מהחברות שלהן דירוג אשראי נמוך כמו של נימן מרקוס פושטות רגל בתוך שנה



קמעונית היוקרה נימן מרקוס, הנאבקת בחובות בסך 2.95 מיליארד דולר, עשויה להגיע למצב של חדלות פירעון בעקבות המשבר הכלכלי המחריף בארה"ב - כך הזהירו חברות המחקר KDP אינווסטמנט אדווייזרס וקרדיט סייטס, על רקע נפילה חדה במכירותיה של הרשת.



KDP וקרדיט סייטס המליצו למשקיעים להפחית את אחזקותיהם בנימן מרקוס, לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את הדירוג של הרשת ל-Caa1 בחודש מארס. 19% מהחברות בעלות דירוג אשראי דומה, ציינו החברות, מגיעות למצב של חדלות פירעון בתוך שנה.



נימן מרקוס צפויה לדווח היום על ירידה נוספת במכירותיה בחודש אפריל, סימן נוסף לבעיותיה הכלכליות המחמירות של הרשת ובשורה רעה עבור מחזיקי אג"ח לא-מבוטחות בסך 1.6 מיליארד דולר שהנפיקה החברה. מחזיקי האג"ח, הזהיר האנליסט בוב ונו מ-KDP, יקבלו רק 10 סנט על הדולר במידה שהחברה אכן תיקלע לחדלות פירעון, לעומת מחזיקי האג"ח המבוטחות של החברה שיקבלו עד ל-40 סנט על הדולר.



נימן מרקוס, יחד עם הקמעוניות המתחרות סאקס ונורדסטרום, היא מהרשתות שנפגעו בצורה הקשה ביותר בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב. הירידה בצריכה הפרטית בארה"ב פגעה קשות בקמעוניות היוקרה, לאחר שהנפילה במחירי הבתים והעלייה בשיעור האבטלה גרמו לצרכנים רבים לוותר על מוצרים כמו נעלי כריסטיאן לובוטין ב-945 דולר, או שמלות של המעצב אמיליו פוצ'י ב-1,860 דולר.



מחירי האג"ח של נימן צנחו ביותר מ-40% מאז ספטמבר, בעקבות הירידה בצריכה הפרטית. בחודש שעבר הורידה גם סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס (S&P) את דירוג האשראי של החברה ל-B - חמש דרגות מתחת לדירוג השקעה.



"נראה שקצב הירידה במכירותיה של נימן הולך ומחריף, והדבר מגביר את האי-ודאות סביב עתידה של החברה. אי ודאות מגבירה את הסכנה של פשיטת רגל", אמר ונו. נימן מרקוס מסרה בתגובה לחששות לגבי יציבותה כי היא אינה סובלת מקשיי נזילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully