וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומו של המשבר הכלכלי: חברות רבות בארה"ב דווקא מגייסות עובדים

ניו יורק טיימס

6.5.2009 / 16:46

בפברואר 2009 גייסו חברות ברחבי ארה"ב 4.3 מיליון עובדים



שיעור האבטלה בארה"ב הגיע בחודש מארס ל-8.5%, ומספר המובטלים בארה"ב הגיע ליותר מ-13 מיליון בני אדם, אך ניתן למצוא גם חדשות טובות בעיצומו של המשבר: ישנן חברות שדווקא עכשיו, בעיצומו של המשבר, זקוקות לעובדים חדשים. בפברואר 2009 גייסו חברות ברחבי ארה"ב 4.3 מיליון עובדים, לפי נתוני לשכת הסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי. גם כיום, למרות הנתונים הקודרים, עומדות מיליוני משרות וממתינות לאיושן.



גיוסי עובדים נערכים כיום בבתי חולים, מכללות, חנויות מוזלות, מסעדות ורשויות מוניציפאליות שיוזמות עבודות ציבוריות, אך גם בחברות גדולות - יבמ, למשל, מגייסת יותר מ-700 עובדים למרכז השירותים הטכניים שלה באיווה. ההערכות הן כי לאחר שתוכנית התמריצים של אובמה תתחיל לצבור תאוצה, קבלני בנייה ועבודות תשתית יבקשו גם הם לגייס עובדים רבים.



אחת הבעיות שמובטלים נתקלים בהם, היא הביקוש הגדול - על כל משרה פנויה, ישנם 4.33 אנשים המבקשים לאיישה. "ישנה תחרות גדולה יותר על כל משרה, אך למעשה ישנם גיוסים נרחבים, צריך רק לחפש", אומר אנדרו מ. סאם, יו"ר מכון המחקר ללימודי עבודה של אוניברסיטת נורת' איסטרן, "לעולם לא תמצא שום דבר אם לא תחפש".



אפילו בענפי תעשייה שנפגעו במשבר ניתן למצוא משרות פנויות, שכן מלבד סיבות כגון פרישת עובדים ותיקים ועזיבתם של אחרים, ישנן חברות שגם בזמן המיתון מתרחבות ומחפשות עובדים. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של משרד העבודה האמריקאי, חברות בניה בארה"ב גייסו 366 אלף עובדים בפברואר, חברות ייצור שכרו את שירותיהם של 249 אלף עובדים חדשים, ורשתות הקמעונות גייסו 536 אלף עובדים, אך עדיין זוהי ירידה של 25% מהיקף הגיוסים בפברואר שעבר.



עם זאת, חברות רבות מקפיאות בימים אלה את גיוסי העובדים או מצמצמות אותם - ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת מיאמי, המנהל שלושה בתי חולים, מגייס רק 35 עובדים מדי חודש, לעומת 100 עובדים בחודש בשנה שעברה.



תופעה אחרת של התקופה האחרונה בארה"ב היא חששם של עובדים להתפטר ממקום עבודתם, גם אם מאסו בו. 1.5% בלבד מכוח העבודה בארה"ב עזבו את מקום עבודתם מרצון בפברואר, השיעור הנמוך ביותר מאז החל משרד העבודה לעקוב אחר הנתון, לפני שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully