וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נעלה בעליות

ניר צליק

6.5.2009 / 23:00

דאו ג'ונס עלה ב-1.2%. מגזר הפיננסים בלט בעליות: בנק אוף אמריקה זינקה ב-17.1%. קליקסופטוור זינקה ב-20.1%. ווקלטק הוסיפה 15.3%

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים בהובלת מגזר הבנקאות ועל רקע דו"חות תעסוקה טובים מהצפוי.

דאו ג'ונס עלה ב-1.2% ל-8,512 נקודות, נאסד"ק התחזק ב-0.3% ל-1,759 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 1.7% ל-920 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.005% ל-3.152%.

בגזרת המקרו, מספר הודעות הפיטורים של החברות הגדולות בארה"ב ירד באפריל ב-12%, הירידה החודשית השלישית ברצף, כך דיווחה היום חברת ההשמה האמריקאית צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס. בחודש אפריל הגיע מספר הודעות הפיטורים ל-132,590, לעומת 150 אלף בחודש מרץ. למרות שקצב הפיטורים מתחיל להאט, עדיין היקף הקיצוצים גדול ב-47% מאשר בחודש אפריל בשנה שעברה, נמסר מצ'לנג'ר.

דו"ח צ'לנג'ר מתבסס על הכרזות הפיטורים של חברות גדולות, סוכנויות ממשלתיות וארגונים ללא מטרות רווח. הדו"ח משקף לרוב רק חלק קטן ממספר העובדים שאיבדו בכל חודש נתון את משרותיהם. במקביל דיווחה חברת ההשמה האמריקאית ADP על כך שהמגזר הפרטי בארה"ב איבד 491 אלף משרות באפריל, ירידה של 31% לעומת מרץ, אז קוצצו 708 אלף משרות במגזר.

ממשל ארה"ב צפוי להורות לבנק אוף אמריקה לגייס עוד 35 מיליארד דולר, כתוצאה ממבחני העמידות שערך הממשל ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב. בלומברג דיווחה כי בנק אוף אמריקה יאלץ לגייס את הסכום הגדול ביותר מבין כל הבנקים. בנוסף, גם סיטי צפוי לקבל הנחייה לגייס כספים, אם כי הבנק יצטרך לגייס סכום קטן יותר, בגלל שלחברה כבר היו תוכניות גיוס כספים באמצעות מכירה של מניות. ג'יי פי מורגן צ'ייס לא יצטרך לגייס הון, לפי בלומברג.

כ-10 מתוך 19 הבנקים שעברו את מבחני העמידות צפויים לקבל הוראה מממשל ארה"ב לגייס עוד כספים. אנליסטים העריכו כי בנקים וחברות הלוואה עדיין חווים עלייה בהפסדים מחובות אבודים. בין הבנקים הללו נמצאים וולס פארגו, GMAC, קי-קורפ, רג'ונס פייננשל וסאן טראסט בנקס. מחר יציג הבנק הפדרלי את תוצאות מבחני העמידות.

דיסני חברת המדיה הגדולה בעולם, דיווחה אמש על צניחה של 46% ברווחיה לרבעון השני של שנת הכספים, שהסתיים ב-28 במרץ, על רקע הירידה בהכנסות חטיבות הסרטים ופארקי השעשועים. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-613 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.1 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ירדו ב-7% ל-8.09 מיליארד דולר. להוציא עלויות של 305 מיליון דולר, הקשורות לירידת ערך נכסים ולקיצוצי משרות, עמד הרווח על 43 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים, שצפו רווח של 40 סנט למניה.

אלווריון: הכנסות נמוכות מהציפיות

במניות הישראליות, אלווריון צופה הכנסות של 54-62 מיליון דולר בלבד ברבעון השני, נמוך בהרבה מציפיות השוק להכנסות של כ-70 מיליון דולר. בנוסף, חוזה החברה הפסד של 1-7 סנט למניה, כשהשוק ציפה לרווח של 3 סנט למניה.

את הרבעון הנוכחי, הראשון של 2009, סיימה אלווריון עם הכנסות של 67.9 מיליון דולר, עלייה של 1% מהכנסות הרבעון המקביל, בו היו ההכנסות 67.2 מיליון דולר. בניכוי הוצאות בגין אופציות, מחיקת נכסים בלתי מוחשיים והוצאות בגין אירגון מחדש, סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 754 אלף דולר או סנט אחד למניה לעומת רווח נקי של 2 מיליון דולר או 3 סנט למניה והפסד נקי של 413 אלף דולר.

יום לאחר פרסום דו"חות הרבעון המאוחדים של טבע עם באר, הורידו בבית ההשקעות אי.בי.אי את המלצתם למניית החברה. אי.בי.אי הורידו את ההמלצה מ"קנייה" ל"נייטרלי". מחיר היעד נותר על 51 דולר, מחיר המרוחק מ-16.3% ממחיר המניה בשוק.

חלוצת טכנולוגיית ה-VoIP, ווקלטק, חתמה על הסכם להקמת רשת תקשורת ה-NGN של ספקית התקשורת הניגרית מוביטל (Mobitel) בעסקה בהיקף של 5 מיליון דולר. ווקלטק, ספקית גלובלית של פתרונות תקשורת מתקדמים על גבי רשת האינטרנט עבור ספקי שירותי טלפוניה, נבחרה על ידי מוביטל כקבלן הראשי של הקמת רשת התקשורת המתקדמת וכמי שתוביל קונסורציום של חברות טכנולוגיה מובילות נוספות להטמעה וניהול של רשת ה-VoIP.

אודיוקודס ספקית פתרונות התקשורת על גבי האינטרנט, פירסמה אמש לאחר המסחר את תוצאות הרבעון. החברה רשמה הכנסות של 29.3 מיליון דולר בלבד לעומת הכנסות של 43.7 מיליון דולר. ההפסד הנקי בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות הסתכם ב-1.6 מיליון דולר או 4 סנט למניה ביחס לרווח נקי של 3.1 מיליון דולר או 7 סנט למניה ברבעון המקביל. ציפיות השוק היו להכנסות של 32.3 מיליון דולר והפסד של סנט אחד למניה.

קליקסופטוור סיימה את הרבעון עם עלייה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל ל-13 מיליון דולר. בניכוי הוצאות בגין אופציות הסתכם הרווח הנקי ב-2.8 מיליון דולר או 10 סנט למניה, לעומת 500 אלף דולר או 2 סנט למניה ברבעון המקביל, כאשר השוק ציפה לרווח של 4 סנט למניה בלבד.

נובה מכשירי מדידה, ספקית פתרונות מטרולוגיה, סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה משמעותית בהכנסות. החברה רשמה הכנסות של 5.7 מיליון דולר בלבד, ירידה של 55% ביחס להכנסות הרבעון המקביל שהיו 12.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה נובה על הפסד נקי של 1.7 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2009, או 9 סנט למניה. זאת בהשוואה לרווח נקי של 41 אלף דולר ואיזון ברווח למניה ברבעון המקביל.

בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשב מיושנות, חתמה על חוזה מוזרניזציה בשווי 3.5 מיליון דולר עם מפעיל בינלאומי של פתרונות מיקום מחדש. הפרויקט צפוי להיות מושלם בשנת 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully