וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס היום ב-12:00 לדון בדו"ח חזקיהו

טל לוי

7.5.2009 / 11:03

על בנק הפועלים להשיב לטענות הפיקוח על הבנקים עד 11 במאי



מאת טל לוי ושרון שפורר



דירקטוריון בנק הפועלים יתכנס היום בשעה 12:00 לדיון בהתרחשויות האחרונות בבנק, בהן דרישת נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, להדיח את יו"ר הדירקטוריון דני דנקנר ובדו"ח הפיקוח על הבנקים שמתח ביקורת חריפה על התנהלות הדירקטוריון ועל דנקנר.



על הבנק להשיב לטענות הפיקוח על הבנקים עד 11 במאי, כלומר בתחילת השבוע הבא. לפני כמה ימים התכנס הדירקטוריון ביחד עם אריסון שהגיעה לישיבה. הדירקטוריון התפזר כשנודע כי הפיקוח על הבנקים אישר מתן ארכה להגשת ההשגות על הדו"ח.



ד"ר מייקל פומרלינו, חבר בפורום הכלכלנים של "פייננשל טיימס" ויועץ חיצוני לבנק ישראל, אמר בראיון שפורסם הבוקר ב-TheMarker כי "ההנהלה והדירקטוריון הנוכחיים של בנק הפועלים כשלו שוב ושוב". פומרלינו תקף את חוות הדעת של פרופ' לוסיאן בבצ'וק, שקבע בשבוע שעבר כי בנק הפועלים נהג כשורה ובהתאם למדיניות הכללית שלו במינוי המנכ"ל ציון קינן.



לדברי פומרלינו, "הדירקטוריון וההנהלה עסקו בהלוואות מסוכנות בשוקי הנדל"ן בלונדון, ניו יורק ולאס וגאס. ההשלכות של כך עדיין לא ברורות, אך ההפסדים יתחוורו בקרוב ויחמירו את קשיי הבנק, הכוללים היעדר הון מספק, חוסר בעתודות וירידה ברווחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully