וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה כנופיה שגנבה רכבים מחברות השכרת רכב ומכרה אותם לאזרחים כיד ראשונה

הילה רז

7.5.2009 / 11:00

המשטרה תפסה כנופיה מאורגנת המונה למעלה מ-10 חברים; לכל חבר היה תפקיד ספציפי



לאחר חקירה סמויה, חשפה יחידת להב-אתגר כנופיה היררכית מאורגנת שביצעה עוקץ מתוחכם. חברי הרשת גנבו מכוניות חדישות מחברות השכרה, שיכפלו רישיונות הרכב, מכרו את המכוניות לאזרחים תמימים כ"יד ראשונה" ולעתים כבר באותו לילה, גנבו מהם את הרכב ומכרו לקונה הבא.



הכנופיה המאורגנת המונה למעלה מ-10 חברים, מחולקת על פי תחומי התמחות - משכירי הרכבים, משכפלי מפתחות, גנבי רכב, זייפני רישיונות, והמוכרים באמצעות אתרי האינטרנט.



בחקירה נחשפו כלי רכב שנגנבו מחברת השכרה ונמכרו כיד ראשונה מספר פעמים לקונים תמימים.
על פי השיטה, חברי הכנופיה היו שוכרים כלי רכב חדשים, משכפלים את המפתחות ורישיונות הרכב תוך "יצירת" בעלים חדשים ו-0 בעלויות קודמות. לאחר החזרת הרכב לחברה, גנבו חברי הרשת את המכונית בעזרת המפתח ששוכפל ומכרו את הרכב כ"חוקי" עם הרישיונות המזויפים לקונים תמימים.



בתהליך המכירה באתרי יד שנייה באינטרנט הציגו חברי הכנופיה את המכוניות תוך ציון שהם ב"מחיר הזדמנות" בשל צורך מיידי בכסף. הקונים שהתפתו לא ידעו כי המכונית יד ראשונה החדישה שלהם היא מכונית גנובה מחברת השכרה.



בחיפוש שנערך בבתי החשודים מרכז הארץ, נתפסו מאות אלפי שקלים, כלי רכב מזויפים שהמתינו לקונים, ציוד רב להדפסה וזיוף, מחשבים ותחמושת.



ביחידת אתגר חושדים כי עשרות אזרחים נפלו קורבן לעוקץ שזכה לכינוי "מכונת השכפול". כל אזרח הסבור כי נמכר לו רכב "משוכפל", ייצור קשר עם "הקו החם" של היחידה שנפתח בהמשך למבצע במספר הטלפון: 08-9546006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully