וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחיה הרבעוניים של ניוז קורפ הסתכמו ב-2.73 מיליארד דולר; מרדוק: הגרוע מכל מאחורינו

סוכנויות הידיעות

7.5.2009 / 10:49

חלק מהרווח נובע ממכירת נתחים בשווי 1.2 מיליארד דולר בחברת NDS הישראלית



ענקית המדיה ניוז קורפ, הנמצאת בבעלות המיליארדר רופרט מרדוק, דיווחה אתמול על רווח רבעוני של 2.73 מיליארד דולר. "ברור מאוד שהגרוע מכל כבר מאחורינו," אמר מרדוק. "ישנם סימני צמיחה בכמה מחטיבותינו, המרמזים כי ימי הירידות התלולות הסתיימו וכי הרווחים יתחילו להיות בריאים יותר".



הרווח הנקי של ניוז קורפ לרבעון השלישי של שנת הכספים, שהסתיים ב-31 במארס, הסתכם ב-2.73 מיליארד דולר, לעומת 2.69 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההכנסות ירדו ב-16% ל-7.37 מיליארד דולר.



הרווח הוא כתוצאה ממכירת נתחים בשווי 1.2 מיליארד דולר בקבוצת NDS הישראלית, העוסקת בפיתוח מערכות גישה מותנית לשידורי טלוויזיה דיגיטלית בתשלום, במסגרת הפיכתה לחברה פרטית, כמו גם בשל הטבות מס של 1.2 מיליארד דולר.



מרדוק אמר כי חברות רבות היו "בהלם" כאשר שוק הפרסום החל לצנוח באוקטובר. הכנסותיה של ניוז קורפ מפרסום צנחו ב-30% ברבעון השלישי. ההכנסות מפרסום בעיתון "וול סטריט ג'ורנל", אשר נרכש ע"י ניוז קורפ בסוף 2007, ירדו גם הן ב-33%, אך מרדוק אמר כי כעת החלו הלקוחות לחזור ולפרסם. "אין זו חזרה לימי ה'בום'," אמר מרדוק, שהיה פסימי בחודשים האחרונים, "אך לאחר שהגענו לתחתית, אנחנו מתחילים לעלות ממנה".



הרווח התפעולי של החברה ירד ב-47% ל-755 מיליון דולר, עקב צניחה של 99% ברווח התפעולי של חטיבת שידורי הטלוויזיה ורשת פוקס, כמו גם נפילה של 97% ברווחי חטיבת העיתונות. ניוז קורפ חוזה כי בשנת הכספים הנוכחית, המסתיימת ב-30 ביוני, יירד הרווח התפעולי שלה, שעמד בשנה שעברה על 5.13 מיליארד דולר, ב-30%.



למרות האופטימיות ששידר מרדוק, הוא הביע הסתייגות מסויימת ואמר כי הוא רוצה "לראות קצת יותר התקדמות" בשיקומה של הכלכלה, לפני שישוב לרכוש מחדש מניות בניוז קורפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully