וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן נגד ענתבי: מתנגדת ליוזמה לאפשר למשקיעים מוסדיים לשתף פעולה לצורך מחזור חובות הטייקונים

אורה קורן

7.5.2009 / 9:35

אישרה מסגרת מצומצמת לשיתוף פעולה בין מוסדיים בהסדר אג"ח



"כוונת משרד האוצר לשנות את חוק ההגבלים העסקיים מיותרת". כך אמרה היום הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן לקראת פתיחת הכנס השנתי של רשות הגבלים העסקיים תחת הכותרת "תחרות בזמן משבר".



"משרד האוצר רוצה להחריג את שיתוף הפעולה בין הגופים המוסדיים בבואם לדון בהסדרי פריסת חוב מחוק ההגבלים ולהתיר לקיים אותו בתקופת המשבר הכלכלי", אמרה. קן התייחסה לכוונת משרד האוצר להעביר בחוק ההסדרים אישור לגופים מוסדיים לשתף פעולה ללא מגבלות, כדי לאפשר לתאגידים למחזר חובות במיליארדי שקלים הנובעים מהנפקות אגרות חוב (אג"ח) בשנים האחרונות. את המהלך מוביל הממונה על שוק ההון במשרד האוצר, ידין ענתבי. קן מתנגדת למהלך ובאחרונה אישרה מסגרת מצומצמת לשיתוף פעולה בין מוסדיים בהסדר אג"ח. בעיית האג"ח התעוררה לאחר שגופים מוסדיים עצרו כמעט לחלוטין את השקעותיהם על רקע המשבר הכלכלי וחוסר הוודאות במשק.



"אי אפשר לעטוף את הגופים המוסדיים בבד שחור ולומר שזה לא כפוף לחוק ההגבלים בזמן משבר, ואחרי שהמשבר ייגמר נסיר את הבד ונראה מה קרה", אמרה קן. "תחרות צריכה להישמר גם בזמן משבר. ניתן להגמיש כללים ולהתאים אותם למשבר, אולם הרשות מתנגדת ליוזמות שעיקרן הסרת פיקוח ההגבלים מקבוצות של חברות במשק בתואנה של משבר כלכלי", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully