וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תמליץ להשתמש בשירותי הסטארט אפ הישראלי פיק-אפ

מאת פז וייסמן

7.5.2009 / 7:34

פיק-אפ פיתחה מערכת המאפשרת לבלוגרים להשתמש בתמונות בעלות זכויות קניין



>> גוגל בחרה בשירות פרסום התמונות של הסטארט-אפ הישראלי פיק-אפ (PicApp), להטמעת תמונות מוגנות בזכויות קניין בבלוגים המנוהלים בפלטפורמת Blogger ובלוגרים המשתמשים בפלטפורמה הזאת מקבלים מגוגל המלצה להשתמש בשירות החינמי.

במאגר התמונות של פיק-אפ יש יותר מ-20 מיליון תמונות ממאגרים כמו גטי אימאג'ס, ג'ופיטר מדיה, ספלאש ניוז (צילומי פפארצי) וניוזקום.



פיק-אפ פיתחה מערכת המאפשרת לבלוגרים להשתמש בתמונות בעלות זכויות קניין, ממאגרי תמונות. הדבר נעשה בזכות מודל של חלוקת הכנסות מפרסום בין בעלי התמונות ובין פיק-אפ. מנוע הפרסום של פיק-אפ מאפשר לגולשים הרואים את התמונה בבלוג לראות תמונות רלוונטיות קטנות (Thumbnails) בתחתית התמונה המוטמעת בבלוג, שמקשרת לאתר גלריה של פיק-אפ שם מופיעות פרסומות שמממנות את זכויות היוצרים.



"בלוגרים מרוויחים מהשירות הזה כמה דברים", אומר אייל גורה מנכ"ל פיק-אפ. "תמונות חוקיות ברמה גבוהה, וגם יתרונות לאופטימציית האתר למנועי חיפוש (SEO) דרך שילוב תמונות אלה, שכן כ-10% מהכניסות לאתרים הן דרך מנועי חיפוש תמונות כמו Google Images ולאו דווקא דרך מנועי חיפוש טקסטואליים. עדיין לא ידוע מה יהיה היקף ההכנסות משיתוף פעולה זה. הצעד של גוגל, שאיננו נובע מחוזה כלשהו בין החברות, מהווה גושפנקה לטכנולוגיה של החברה".



אין זה המיזם הראשון של גורה בתחום זכויות יוצרים של תמונות ברשת. ב-2002 הקים גורה את פיקסקאוט (Pic Scout), חברת סטארט-אפ שפיתחה טכנולוגיה למעקב אחר תמונות ברשת, בכדי להגן על קניין רוחני של היוצרים. הצורך בטכנולוגיה נבע מהקלות בגניבת זכויות יוצרים על תמונות, בעיקר בזכות מנועי חיפוש כמו Google Images. פיקסקאוט פיתחה את הטכנולוגיה לפרסום על בסיס תמונות, אולם לאחר כניסת כרמל ונצ'רס כמשקיעה בחברה נעשה ספין-אוף למוצר לתוך חברה חדשה - פיק-אפ.



לפי נתוני IVC ONLINE פיק-אפ הוקמה לפני כשנה ומעסיקה כ-12 עובדים. היא גייסה עד כה כ-3.2 מיליון דולר מקרן הון הסיכון כרמל ונצ'רס ומהמשקיעים לני רקנאטי ויאיר גולדפינגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully