וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק אל מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם; היורו נחלש ב-0.5% לקראת החלטת הריבית

רונית דומקה

7.5.2009 / 11:22

הבנק המרכזי של גוש היורו צפוי להוריד את הריבית לרמה של 1% ולהכריז על אמצעים נוספים להשבת האשראי לשוק



הדולר מתחזק היום אל מול מרבית המטבעות המרכזיים בעולם, לאחר פרסומם של נתוני תעסוקה מעודדים בארה"ב. מול היורו מתחזק הדולר ב-0.5% לרמה של 1.327 דולר ליורו; מול הליש"ט מתחזק הדולר ב-0.2% לרמה של 1.510 דולר לליש"ט; מול הין מתחזק הדולר ב-0.4% לרמה של 98.747 ין לדולר; מול הדולר האוסטרלי, לעומת זאת, נחלש הדולר ב-0.6% לרמה של 0.753 דולר לדולר אוסטרלי.



אתמול דיווחה חברת ההשמה האמריקאית ADP על כך שהמגזר הפרטי בארה"ב קיצץ 491 אלף משרות באפריל, ירידה של 31% לעומת מארס, אז קוצצו 708 אלף משרות במגזר. דו"ח התעסוקה של משרד העבודה האמריקאי, שיתפרסם מחר, צפוי להצביע על פיטוריהם של 600 אלף עובדים בארה"ב בחודש שעבר, לעומת 663 אלף שפוטרו במארס.



היורו נחלש מול הדולר לקראת החלטת הריבית של גוש היורו, הצפויה להתפרסם היום. לפי ההערכות יוריד הבנק המרכזי של אירופה את הריבית לרמת שפל של 1% ויכריז על אמצעים נוספים להשבת האשראי לשוק והצמיחה הכלכלית. כיום עומדת הריבית בגוש היורו על 1.25%.







המשבר הכלכלי מצריך נקיטה של אמצעים דרסטיים, אמר השבוע אתנסיוס אורפנידס, חבר מועצת הבנק המרכזי של גוש היורו, והוסיף כי הוא עשוי לתמוך בהורדה נוספת של הריבית אל מתחת ל-1% ובקניית אג"ח על מנת לעודד את הכלכלה.



הבנק המרכזי של בריטניה צפוי גם הוא לפרסם היום את החלטת הריבית שלו, על פי ההערכות, תישאר הריבית בשיעור של 0.5%.



הדולר האוסטרלי מתחזק ב-0.5% מול הדולר האמריקאי לרמה של 0.752 דולר לדולר אוסטרלי - שיא של שבעה חודשים - עקב נתונים מפתיעים של לשכת הסטטיסטיקה של אוסטרליה, לפיהם חברות במדינה גייסו יותר עובדים באפריל, ושיעור האבטלה בה ירד בחודש שעבר מ-5.7% ל-5.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully