וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות באירופה לקראת החלטות הריבית של הבנקים המרכזיים; לונדון עולה ב-1.5%

הדר תדמור

7.5.2009 / 11:22

מניית סוסייטה ג'נרל יורדת ב-6.3% לאחר שהבנק דיווחה על הפסד של 278 מיליון יורו



מגמת עליות נרשמת בבורסות אירופה, לקראת פרסום החלטות הריבית של הבנק המרכזי של אירופה והבנק המרכזי של בריטניה. את העליות מובילות מניות מגזר הפיננסים. בורסת לונדון עולה ב-1.5%, פרנקפורט עולה ב-1.2% ובורסת פאריס עולה ב-1%.







מאוחר יותר היום צפויה להתפרסם החלטת הריבית של הבנק המרכזי של אירופה והבנק המרכזי של בריטניה. לפי ההערכות יוריד הבנק המרכזי את הריבית לגוש היורו, לרמת שפל של 1% ויכריז על אמצעים נוספים להשבת האשראי לשוק והצמיחה הכלכלית. כיום עומדת הריבית בגוש היורו על 1.25%. הבנק המרכזי של בריטניה צפוי להותיר את שיעור הריבית על 0.5%.



עליות נרשמות במניות מגזר הפיננסים. מניית בנק ברקליס עולה ב-3.7% לאחר שפורסם כי רשם כי הבנק רשם עלייה של 12% ברבעון הראשון. מניית בנק HSBC עולה ב-3.1%. מניית קומרצבנק עולה ב-5.1%. מניית קרדי אגריקול עולה ב-1.3%.



מניית בנק סוסייטה ג'נרל יורדת ב-6.3%, לאחר שהבנק עבר להפסד. סוסייטה ג'נרל, הבנק השלישי בגודלו בצרפת, הפסיד 278 מיליון יורו (370 מיליון דולר), לעומת רווח של 1.1 מיליארד יורו ברבעון המקביל ב-2008.



עליות נרשמות גם במניות מגזר המזון. מניית יוניליבר, יצרנית מוצרי הצריכה השניה בגודלה בעולם, עולה ב-7.7%, למרות שדיווחה על צניחה של 45% ברווחיה ברבעון הראשון. מניית נסטלה עולה ב-0.85.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully