וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכלל פיננסים צופים עלייה במחירי הסחורות והיחלשות של הדולר

נועה פרייס

7.5.2009 / 12:00

האנליסטים גם חוששים מירידת ערך חדה באג"ח הממשלתיות בארה"ב



ההתאוששות העולמית, הביקושים מהמדינות המתעוררות, החשש מאינפלציה והחזרה לסיכון יביאו במקביל הן להחלשות הדולר והן לעליית מחירי הסחורות - כך אומרים היום בכלל פיננסים.



מדד הסחורות, ה-CRB, המשיך לעלות בהובלת המתכות ניקל ואלומיניום. האנליסטים מציינים כי דווקא הנחושת, המהווה אינדיקטור לפעילות הבנייה בעולם, ירדה אתמול ב-2.5% בשל ירידת ביקושים מסין. הדולר האוסטרלי זינק לשיא של 7 חודשים מול הדולר, על רקע נתוני אבטלה טובים מהצפוי במדינות הפאסיפיק.



היום יפורסמו תוצאות "מבחני הלחץ" לבנקים בארה"ב. "אומנם, הביקורת על תרחישי המבחן קיימת, אך להערכתינו דווקא השיפור האחרון במצב השווקים מאותת כי התרחישים שנלקחו אינם מתונים מידי. למרות, שראוי היה לקחת גם תרחישים קיצוניים יותר", אומר אמיר כהנוביץ, כלכלן מאקרו בכלל פיננסים.



הסיבות שבגללן התעכבו פרסומי התוצאות הן מגוונות: המתנה לסיום עונת דו"חות הבנקים, ערעורים של הבנקים על התוצאות וכן הפחד מתגובת השוק, מה שהביא לפרסום נפרד של המתודולוגיה וכנראה גם למעט הדלפות של התוצאות, מציינים האנליסטים.



עוד אומרים בכלל פיננסים כי ירידת הסיכון הכללית תומכת באפיקים המסוכנים יותר, וביניהם בורסות העולם ופוגעת בתשואות האג"ח האמריקאיות הבטוחות. גם הרכישות האגרסיביות של אג"ח ממשלתיות בארה"ב על ידי הפד לא מצליחות להשאיר את התשואות עליהן למטה, והנפקות שיא של אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בשווי 22 מיליארד דולר דחפו את התשואות אף יותר.



"להערכתינו, ההתערבויות של הפד בשוק האג"ח לא יצליחו להמשיך ולהחזיק את התשואות גם ברמות האלו ואנו חוששים מירידת ערך חדה באפיק זה, במיוחד במקרה של התאוששות כלכלית", מסכם כהנוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully