וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונית קן רומזת לפיקוח על הבנקים: הקביעה בנושא עמלות הבנקים מעודדת נקיטת צעדים להגברת התחרות

אורה קורן

7.5.2009 / 12:17

"דיני ההגבלים אינן מהווים מכשול לגיבוש הסדרי אג"ח", הוסיפה ברמז למחלוקת עם משרד האוצר בסוגיה



"הקביעה בנושא שיתוף הפעולה בין חמשת הבנקים הגדולים בנושא העמלות מעודדת נקיטת צעדים להגברת תחרות במערכת הבנקאית". כך אמרה היום הממונה על רשות ההגבלים, רונית קן, בכנס השנתי של רשות ההגבלים שעוסק בתחרות בתקופת משבר. קן רמזה בכך, כנראה, לפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, שאמר באחרונה, כי בשלב זה אין בכוונתו לנקוט פעולה מול הבנקים בנושא עד ליישובו בבית משפט. עם זאת קן הבהירה בהמשך כי ברור לה שהפיקוח על הבנקים טרוד בימים אלה בנושאים אחרים (בנק הפועלים, א.ק).



בנוסף, ציינה קן כי הקביעה מבהירה ששיתוף פעולה בין גופים מתחרים הוא עבירה על חוק ההגבלים העסקיים.



בנושא הסדרי החוב של פירמות במשק הנדרשות לפרוע, או למחזר איגרות חוב במיליארדי שקלים אמרה קן, כי "דיני ההגבלים אינן מהווים מכשול לגיבוש הסדרי אג"ח". לדבריה, "לאחר דיונים עם מספר רב של משקיעים מוסדיים, אני יודעת לומר בביטחון, כי הרשות נתנה מענה לבעיה".



לפני הכנס ציינה קן, כי היוזמה של משרד האוצר להעביר בחוק ההסדרים היתר לגופים מוסדיים לשבת יחד להסדרת האג"ח הקונצרני, מיותרת ועלולה לפגוע בתחרות במשק.



קן הוסיפה, כי בשנה האחרונה חיזקה הרשות את אגף החקירות והוא צפוי להניב יותר חקירות בכלל זה בחשדות לקרטלים ולהגיע לענישה פלילית.



"הרשות מייחסת לחקירות פליליות של עבירות הגבלים חשיבות נורמטיווית והרתעתית. הרשות עושה שימוש מדוד ושקול בסמכותה הפלילית", אמרה קן. לדבריה, יש פער בין רמת הענישה האפשרית וזו המנוצלת בפועל על ידי בתי המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully