וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל טוויטר מזים את השמועות: לא נימכר לאפל

הדר תדמור

7.5.2009 / 12:44

ביז סטון אמר בראיון ל-ABC: טוויטר בת שנתיים בלבד, ויש לה מטרות צמיחה ופיתוח שהיא היתה רוצה להגשים



"טוויטר לא עומדת להירכש על ידי אפל", כך אמר מנכ"ל אתר המיקרובלוגינג הפופולרי בראיון לרשת ABC. ביז סטון הכחיש את הדיווחים לפיהם טוויטר מתכוננת להימכר לאפל או לכל חברה אחרת. הוא הוסיף ואמר שטוויטר בת שנתיים בלבד, וכי עדיין יש לה מטרות צמיחה ופיתוח שהיא היתה רוצה להגשים.



לפני יומיים פורסם באתר האינטרנט טק קראנץ' כי ענקית הטכנולוגיה אפל נמצאת במגעים לרכוש את טוויטר. לפי הדיווח, הרכישה אמורה היתה להיות בסכום של 700 מיליון דולר במזומן.



ההערכות היו כי אפל מעוניינת לרכוש את טוויטר בשל הקשר שלה למכשיר האייפון של אפל. מספר אפליקציות באייפון, כגון טוויטי, המשמשת לשליחת עדכונים, מגבירות את הביקוש למכשיר. עוד מסכימים מומחים בתחום כי רכישה צפויה זו היא רכישה הצהרתית, למען המוניטין של אפל, יותר מאשר למטרה כלכלית.



טוויטר, אשר הושק ביולי 2006, הינו רשת חברתית, המאפשרת למשתמשים בה לפרסם עדכונים ולעקוב אחר עדכונים של חבריהם. כל עדכון מוגבל ב-140 תווים ויכול להישלח דרך אתר האינטרנט או דרך הודעות טקסט בטלפון הסלולרי. מפורסמים רבים, בהם אשטון קוצ'ר, אופרה ווינפרי ומרתה סטיוארט, כבר הודיעו כי הם מכורים לטוויטר, ועוררו בכך את הפופולריות של האתר, המאפשר למעריצים הצצה לחייהם של הכוכבים.



מספר הגולשים בעולם שביקרו באתר טוויטר זינק ב-95% בחודש מארס ל-19.1 מיליון, לעומת 9.8 מיליון בחודש הקודם, לפי תחזית חברת המחקר קומסקור. בארה"ב לבדה ביקרו 9.3 מיליון גולשים בטוויטר במארס. רווחיה הרבעוניים של אפל גדלו ב-14.3% ברבעון השני של שנת הכספים שלה, שהסתיים ב-29 במארס. אפל דיווחה על רווח נקי בסך 1.2 מיליארד דולר, לעומת רווח נקי בסך 1.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה.



לטוויטר, לעומת זאת, אין מודל עסקי. החברה לא הרוויחה אפילו דולר אחד מאז נוסדה. היא אינה מוכרת שטחי פרסום באתר שלה והשירות ניתן למשתמשים בחינם. עם זאת, ניכר כי השפעתו של טוויטר בארה"ב הולכת ומתרחבת, ולראייה - באחרונה נכללו מייסדי האתר ברשימת 100 האנשים המשפיעים של מגזין "טיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully